Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Povestea legendarului aeroport de pe mare

[ 0 ] 5 noiembrie 2010 | Sebi

Este unul dintre cele mai grandioase si complexe proiecte de arhitectura si inginerie care a fost finalizat vreodata. In ciuda faptului ca procesul de constructie a inceput in urma cu 23 de ani, este – de asemenea – una dintre cele mai futuriste si eficiente edificii ridicate pana in prezent, ingloband nenumarate inovatii si tehnologii revolutionare. Bine ati venit pe Aeroportul International Kansai din Japonia, aeroportul de pe… mare!

Datorita traficului aerian infernal de pe celelalte aeroporturi, cat si a faptului ca pentru construirea unuia nou conditiile geografice impuneau efectiv daramarea unui munte arhi-locuit, ingeniosii japonezi din Golful Osaka au ales o solutie cu totul inedita: inaltarea unui aeroport pe mare. Pentru asta, au fost nevoiti sa creeze o insula artificiala, lunga de 4 km si lata de 2,5 km, care sa reziste cu brio conditiilor vitrege pe care arhipelagul japonez este nevoit sa le indure: taifunuri devastatoare si cutremure frecvente.

10.000 de muncitori au lucrat la constructia Aeroportului International Kansai, insumand un numar de 10 milioane de ore de munca, in 3 ani. In 1990, insulei artificiale i s-a adaugat un pod care a legat viitorul aeroport de orasul Rinku. 20 de miliarde de dolari a costat constructia totala a aeroportului – suma care-l face cel mai exorbitant proiect de arhitectura din istoria moderna.

Pe 17 ianuarie 1995, Japonia a fost devastata de cutremurul Kobe (7,1 grade magnitudine), al carui epicentru a fost situat la numai 20 de kilometri de aeroport. In 1998, Kansai a fost lovit de un taifun cu o viteza de 200 km/h. Cele doua dezastre naturale au trecut peste Aeroportul International Kansai fara a lasa nicio urma. Nici macar o fereastra nu a fost sparta!

Singura problema pe care inginerii japonezi se pare ca nu au gestionat-o cum trebuie este aceea ca insula pe care se afla terminalul se scufunda – fenomen prevazut inca din planurile initiale, dar care a avut loc cu o intensitate mai mare decat cea estimata: aproximativ 8 m, pana in prezent. Despre asta, insa, si despre intreaga poveste a constructiei celui mai scump aeroport din lume, aflati din documentarul de mai jos.

Sursa: descopera.ro

Tag-uri: , , , , ,

Categorie:: Libertate, News

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.