Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

Zbor cu Pioneer 300 Hawk

[ 1 ] 2 noiembrie 2010 |

Într-o frumoasă dar răcoroasă zi de toamnă am ajuns pe aerodromul Clinceni, cu gând să mai fac câteva poze.

Ajuns aici, sunt invitat   să urc într-un Pioneer 300 Hawk,  să zburăm şi să fac fotografii. Cum nu puteam să refuz, iată-mă urcat în ULM-ul construit din lemn şi materiale compozite.

Pilotul porneşte motorul, trage frâna şi aşteaptă, liniştit, ca Rotax 912-ul să se încălzească. După ce sunt atinse temperaturile necesare unei decolări în singuranţă, acesta cere permisiunea  CZ-ului să se alinieze şi să decoleze. Cererea i-a fost aprobată,  imediat de către controlorul de zbor.

Băgăm  mânerul de acceleraţie la 75 la sută din putere, pentru că aşa e indicat şi începem să luăm viteză. Se aude un cârâit uşor sub noi. Era trenul, care intra cuminte în fuselaj, tocmai când fotograful de mine voia să pozeze AN2-urile de pe marginea pistei… Ah, le-am ratat, zic eu în gând; Dar las’ că fac acum nişte poze aeriene mişto.

În zbor, constat că acul vitezometrului stătea la 200 km/h, chiar depăşea în unele momente. Mirat, îl întreb pe pilot dacă văd bine, iar el îmi spune că da, acest avion poate ajunge la 280 km/h fără probleme. E un avion perfect pentru călătoriile prin ţară. Mai zburăm noi ce mai zburăm şi aflu că… poate face şi acrobaţii. Nu am încercat, însă ci ne-am bucurat de priveliştile oferite de călduroasa ( pentru că era din spatele plexiglasului) zi de toamnă.

Mai dăm o tură mică prin zonă, apoi cerem permisiunea de a intra în tur de pistă, si a ateriza.

În timp ce avionul se apropia de sol, trenul de aterizare ieşea din “ascunziş”, pregătindu-se de contactul cu pista. Ajunşi la start,  mulţumesc pentru zbor,  şi analizez pozele făcute din aer.

Dupa zborul cu acest aparat, m-am convins ca este un avion incredibil, de o calitate exceptionala, un vis atat pentru pilotii profesionisti dar si pentru cei amatori.

Iată aici, în imagini, zborul despre care v-am povestit mai sus:

Tag-uri: , , ,

Categorie:: Aventură, Libertate

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Comentarii (1)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Multumim Aeroclubului Romaniei, ca astfel, mai devenim si noi membri onorifici in diverse Asociatii si Organizatii. pentru ca altfeeel… nu putem zbura cu acest avion senzational. Multumim multilateral ratatului, PARDON!, dezvoltatului Cristian Jirica, cel cu materia cenusie mica! Si bineinteles… UE! UE! UE! :-))

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.