GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Din istoria planorismului, şcoli de zbor: Cernăuţi

[ 0 ] 14 ianuarie 2011 |

Asociaţia bucovineană de la CERNĂUŢI

În 1929 la Cernăuţi, câţiva studenţi entuziaşti stârniţi de regizorul teatrului Naţional, Nello Trifon Bucevschi, încep construirea unui planor care este distrus la primele zboruri în 1930.

În luna iulie 1930 se reiau zborurile sub îndrumarea lui Bucevschi cu un planor Zögling, achiziţionat de la Codlea (construit de ing. Alfred Ledegang şi Hubert Clompe).

La 27 iulie 1931, cu sprijinul comandantului Aeroportului, Nicolae Cicei, se deschide oficial şcoala care comandă la I.A.R.-Braşov un planor Zögling la preţul de 46000 lei, pe care îl primeşte la 17 iulie 1932.

În 1933 execută 327 starturi la sandou şi remorcaj de automobil cu Buik-ul donat de doctorii (elevi piloţi) Octavian Bîrlă, Robert Meidler şi Emanoil Flor.

În 1934 se comandă la I.A.R. Braşov, câte un planor Kasel-12 şi Kasel-20.

Între 1933 şi 1936 se execută în cadrul şi cu sprijinul atelierelor C.F.R.-Cernăuţi, şase planoare Zögling cu ajutorul maiştrilor Luca Vasile şi Gheorghe Solomon.

Se vor detaşa în viitor Nello Bucevschi, Nae Cicei şi Eugen Cernescu, instructori planorişti din 1938, Radu Dumitru pilot de linie Lares şi TARS, Radu Boldur pilot de turism şi militar – comandant de aeroport.

Din 1935 Asociaţia Bucovineană de zbor este absorbită de A.R.P.A. care se va dovedi un ajutor benefic sub toate aspectele.

În 1936 se construiesc încă trei planoare Zögling cu sprijinul tehnic şi material al Atelierelor C.F.R., unul dintre ele fiind prezentat de Nello Bucevschi în capitală cu ocazia „Lunii Bucureştilor”.

Activitatea continuă până la cedarea Bucovinei de Nord în iunie 1940 şi este reluată în 1941, după eliberarea acesteia, până în iarna lui 1943 când este evacuată la Bucureşti-Chitila, din cauza apropierii frontului de Cernăuţi. În această ultimă perioadă de zbor şcoala a fost condusă de cpt. av. Louis Caminschi, şef de pilotaj fiind ing. Alexandru Matei instructor din 1938 şi instructorii Cornel Bogdan şi Corneliu Ionescu.

Aerodrom – Cernăuţi 1942

F110Cernauti 300x187 Din istoria planorismului, şcoli de zbor: CernăuţiPlanor Kassel-12

kassel12 300x180 Din istoria planorismului, şcoli de zbor: Cernăuţi

Lista personalului instructor care a deservit şcoala de la Cernăuţi:

1. Nello Bucevschi – 1932-1936

2. Nicolae Cicei – 1934-1940

3. Alexandru Zecu – 1939

4. Romeo Puşcaşu – 1939-1940

5. Corneliu Ionescu – 1942-1943

6. Gh. Babei – 1942-1943

7. Cornel Bogdan – 1943

Tehnicieni:

- Luca Vasile – 1933-1936

- Gh. Solomon – 1933-1936

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , ,

Categorie:: Aerodrom, Avioane



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Lucica. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement