GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Lectia de zbor: Givrajul

[ 0 ] 17 ianuarie 2011 |

Ca sa fim in ton cu anotimpul, ne-am gandit sa va spunem cate ceva despre Givraj.

imgTvhxk6 165x165 Lectia de zbor: Givrajul

 

Depunerea gheţii pe anumite porţiuni a unei aeronave poartă denumirea de givraj. Givrajul poate afecta: bordul de atac al aripilor, elicele, parbrizul, antenele radio şi radar, tubul   Pitot, carburatorul sau reactorul.

Givrajul afectează aeronavele prin:

- reducerea coeficientului aerodinamic al avionului

-  reducerea portanţei

-  creşterea vitezei de angajare

-  creşterea consumului de carburant

-  reducerea posibilităţilor de manevrare.

Tipuri de givraj:

-         givrajul transparent este o depunere de gheaţă dură, netedă, compactă, transparentă şi foarte aderentă la părţile exterioare ale avionului. Se formează la trecerea avionului prin nori Ns, Cb sau în zonele cu temperaturi între 0ºC şi 15ºC.

-         givrajul opac este o depunere albă, mai puţin densă şi mai puţin aderentă faţă de avion, deci se poate desprinde mai uşor de acesta. Se formează la temperaturi mai scăzute decât givrajul transparent.

-         depuneri sub formă de conglomerate (givraj mixt) este o combinaţie de gheaţă opacă şi transparentă. Givrajul mixt dă depuneri neregulate, depunându-se sub formă de jgheab. Din această cauză este deosebit de periculos pentru zbor.

Chiar daca aveti avionul prevăzut cu echipament de degivrare, totuşi trebuie să se evitati zborul în  condiţii de givraj.

 

Incoming search terms:

Tag-uri: , ,

Categorie:: Lectia de zbor



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement