Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Poşta redacţiei: Efectul H.G. 912

[ 1 ] 19 ianuarie 2011 | Sebi

-Mail trimis de Virgil Lupaş-

Sunt şi eu ULM-ist, dar şi instructor voluntar la Aeroclubul României / Aeroclubul Oradea.

Acum câteva zile am văzut la TV un reportaj din care reieşea faptul că HG 912 a blocat activitatea de zbor cu ULM-ul.
Trebuie să vă spun şi să facem cunoscut că această hotărâre a simplificat o gramadă de proceduri, dar ca să scoatem foloase din ea trebuie să ne mişcăm. Cum a făcut Dl. Frunză (a trimis prin fax nişte adrese la primarii ) este variantă comodă.
Să vă dau un exemplu concret:
La aeroclubul Oradea a sosit o adresă din partea unui aeroclub, care era întocmită conform HG 912, dar era adresată primăriei. Aceştia au trimis-o la Aeroport de unde a ajuns la Aeroclub.
Unde este problema? Pai HG 912 zice că este nevoie de acordul proprietarului.
În cazul terenurilor proprietate publică acest acord îl poate da consiliul local sau cel judeţean după caz. Primaria va trebui avizată despre activitatea de zbor.
Cred că cea mai bună soluţie este ca fiecare să rezolve problema sa pe plan local, urmând ca printr-o colaborare directă să se evite eventualele probeme ce s-ar putea naşte la raiduri.
Adevarat este şi faptul că acolo unde statutul terenului este incert sunt probleme. Aceste probleme le au multe din terenurile pe care activează secţiile Aeroclubului României şi mai ales cele ce sunt pe aeroporturi. Aici şi acum mă refer la cazul Oradea, uneori s-au făcut nişte lucruri de o corectitudine îndoielnică.
Astfel, Aeroclubul Oradea a fost înfiinţat în 1983 printr-o hotărâre a şefului departamentului aviaţiei civile. Aceasta spunea că aeroclubul va primi prin transfer clădirile ( hangar, clădiri administrative) şi îşi desfaşoară activitatea pe terenul aeroportului. La acea dată totul era normal şi firesc, aeroport de stat, aeroclub de stat, teren de stat.
După 1989 Aeroporturile s-au transformat în regii autonome sau S.A.
La Oradea, aeroportul a primit pentru folosinţă tot terenul, inclusiv pista de iarbă pe care activează aeroclubul. Deşi s-au făcut demersuri, chiar şi documente topo prin care să se treacă în folosinţa aeroclubului terenul pe care se zboară, toate s-au oprit undeva la Bucureşti peste comandantul aeroclubului şi poate peste directorul aeroclubului româniei.
Astăzi cu H.G. 912 ….
Cu respect,
Virgil LUPAŞ

Tag-uri: , , ,

Categorie:: Posta redactiei

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (1)

Feed RSS pentru comentarii

  1. HG-ul este foarte util si bine intentionat. Deschide posibilitatea folosirii pentru operarea aeronavelor de categoria a 4-a a terenurilor neinregistrate/neomologate.

    Problemele care au aparut acum sunt legate, insa, de faptul ca NICI UNUL dintre terenurile de zbor ale Aeroclubului Romaniei nu este inregistrat / omologat de catre CAA Romania. Si astfel ele sunt considerate terenuri fara regim aeronautic declarat. Practic niste banale campuri, in ciuda traditiei aviatice a respectivelor locuri. Este un pretext foarte bun pentru proprietarii acelor terenuri de a desfiinta aerodromurile sau de a impune taxe sau alte lucruri neplacute. In cazul in care terenurile de aterizare ale Aeroclubului ar fi fost omologate, acestea ar fi avut regimul de aerodrom si nu s-ar fi aplicat in cazul lor HG 912. Deci acum se achita nota de plata a dezinteresului/imposibilitatii motivate juridic de a omologa terenurile de zbor traditionale din Romania…

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.