GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Va fi aeroport de lux in Baneasa?

[ 1 ] 9 martie 2011 |

Patru companii se bat pe piaţa serviciilor aeriene business, unde un zbor costă între 1.000 şi 100.000 de euro.

Foto: romanian spotters

 

Bărbaţi la patru ace, stewardese cu un aspect rupt de pe copertele revistelor, multă piele, limuzine de lux şi aeronave văzute de români doar în filme- acesta este peisajul de care Ministerul Transporturilor din România ne lasă să credem că vom avea parte, din 2013 pe Aeroportul Băneasa. Acum aeroportul low-cost are mai degrabă aspect de autogară de periferie. Totusi, vopseaua sărită, aglomeraţia şi sacoşele de rafie vor dispărea. Tudor Jidav, director general al Aeroporturi Bucureşti (ce include ambele aeroporturi bucureştene),declara ca se vor investi 26 milioane de euro în înfăţişarea de lux a Aeroportului Băneasa.

Un zbor=  o limuzină de lux

Aeroporturile Otopeni şi Băneasa din Capitală, principalele care deservesc traficul business din România, iau şi pielea de pe puţinele companii aeriene care oferă servicii la cerere. O companie aeriană plăteşte de regulă o taxă pe greutate, o taxă de staţionare a aeronavei, o alta pe balizaj, altă taxă pentru securitate, preucum şi taxa de utilizare a salonului VIP. La rândul lor, companiile de private flying nu se sfiesc să perceapă tarife piperate amatorilor. „Costurile pentru închirierea unei aeronave de pasageri (cu pilot asigurat de către companie – n.r.) variază foarte mult în funcţie de tipul aeronavei, dar şi de destinaţia călătoriei, putând începe de la 700-800 euro pe ora de zbor pentru o aeronava cu elice de 7-8 locuri  şi ajunge la peste 4.000 euro/oră pentru un jet din clasa medie”, spune Paul Gurău, director al firmei PLG Aero Consulting&Management şi fost director în cadrul Ţiriac Air.

Astfel, un zbor dus-întors cu Ţiriac Air până la Amsterdam efectuat în cursul a 24 de ore costă 55.000 de euro dacă e efectuat cu o aeronavă amenajată de lux Boing 737-300 (capacitate 44 persoane) şi 24.750 de euro dacă zborul e făcut cu Gulfstream G200 (capacitate maximă 18 persoane). Acelaşi zbor spre Dubai costă însă 85.000 de euro şi, respectiv, 38.250 de euro. Rezervarea unei aeronave pentru Europa trebuie făcută cu până la 3-4 zile înainte, iar aeronava poate staţiona pe aeroport câteva zile aşteptând întoarcerea clienţilor.

FLOTA “de lux”

  • Ţiriac Air (Ion Ţiriac)
    Boeing 737-300
    Eclipse 500
    Global 5000
    Gulfstream 200
    Cessna 560
  • Eurojet (Dinu Patriciu)
    Challenger CL 604
    Cessna Citation XLS
    Cessna Citation Excel
  • Aero Services (Nelu Iordache)
    Cessna Citation Mustang
    Saab 340A
    Cessna 206
  • Romavia (statul român)
    Boeing 707
    BAe 146

 

Va fi profitabil?

Decizia transformării aeroportului în unul de business s-a făcut în afara oricărui calcul economic de rentabilitate. Într-un răspuns trimis catre Romania Libera, Compania Aeroporturi Bucureşti recunoaşte că de abia în viitor va fi şi realizat un studiu de fezabilitate privitor la conversie. „Un aeroport în România nu poate supravieţui doar din aviaţia de business. Cheltuielile necesare pentru menţinerea acestuia la un standard de siguranţă şi calitate a serviciilor către pasageri nu pot fi acoperite doar din acest tip de aviaţie. Şi acest lucru este valabil pentru următoarea perioadă de 5-10 ani”, spune Paul Gurău.

Daca nu aveti posibilitatea sa vizitati un avion business…iata ce pierdeti:

 

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , ,

Categorie:: Editorial, News

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Comentarii (1)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Cobi spune:

    ar fi OK! daca s-ar face hangare si pentru General Aviation dar nu la preturi de cladire de birouri in centrul Bucurestiului clasa A

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.