GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Prima lectie de zbor: Aclimatizarea

[ 0 ] 17 aprilie 2011 |

Cred ca intotdeauna v-ati intrebat cum decurge primul zbor de scoala, ce va invata instructorul prima oara cand va urcati in avion, in postura de elev.


Zborul este executat ziua în condiţi meteorologice normale.
La pregătirea preliminară instructorul si grupa de elevi vor pregăti teoretic misiunea de zbor,
începând cu luarea în primire a aeronavei (controlul interior si exterior), instalarea startului, luarea
aprobărilor de rulaj si de decolare (convorbiri radio); instructorul arată pe hartă dispunerea
zonelor de lucru, explică modul de intrare si iesire în aceste zone, situaţii de urgenţă ce pot să
apară si modul de rezolvare al lor, operaţiuni de închidere a activităţii de zbor.
Instructorul execută tot zborul, permiţând elevului să ţină comenzile, însă fără a exercita
presiune de control, pentru a putea simţi modul de acţiune al instructorului. După obţinerea
autorizării, se intră si se aliniază aeronava pe pistă, efectuând operaţiunile dinaintea decolării
prevăzute de check-list. Se iniţiază decolarea, arătând elevului vitezele semnificative si evoluţia
avionului funcţie de acestea: accelerarea, rotirea, desprinderea, urcarea, lucrul cu flapsul (si
trenul, dacă este cazul).
La primirea aprobării de decolare se slăbesc frânele si se duce motorul progresiv în plin
menţinându-se avionul pe direcţia reperului ales, cu ajutorul palonierului .
(Ridicarea cozii se face prin ducerea lină a mansei în faţă până când botul avionului coboară sub
orizont aprox. 10 – 15 cm. Dezlipirea se face la viteza de 95 km/h, iar palierul la 1 – 2 m de sol, daca avionul are bechie).
Când avionul a atins viteza de 120 km/h se trage usor de mansă pt. a imprima o pantă de urcare,
menţinând direcţia până la înălţimea de 50 m, unde se introduce flapsul, apoi se va modifica
unghiul de pantă corespunzător vitezei optime de urcare (135 -140 km/h).
Se demonstrează elevului modul de anulare a efectului componentei transversale a vântului pe
panta de urcare, menţinând traiectoria avionului suprapusă peste prelungirea imaginară a axului
pistei. Se urcă până la înalţimea zonelor de lucru prevăzută în instrucţiunile de aerodrom,
zburându-se pe un traiect care să permită instructorului să arate elevului poziţia reperelor
specifice faţă de aerodrom, limitele zonelor de lucru, modul de intrare si iesire din zone, precum
si procedurile specifice de iesire / intrare din si în tur de pistă (TP).
Se observă permanent parametrii si indicaţiile aparaturii de bord, ca si convorbirile radio, pentru
a avea un cîmp imaginativ cât mai complet, actual si real al poziţiilor si evoluţiilor celorlalte
aeronave.
Tot începând cu acest zbor, se începe pregătirea elevului pentru o eventuală aterizare forţată în
afara aerodrormului, cerându-i să aleagă un teren în vederea aterizării si verificând buna alegere
la coborare.

Aclimatizarea în zbor în zonă:

La pregătirea preliminară instructorul si grupa de elevi vor pregăti teoretic misiunea de zbor,
începând cu luarea în primire a aeronavei (controlul interior si exterior), instalarea startului,
luarea aprobărilor de rulaj si de decolare (convorbiri radio); instructorul arată pe hartă
dispunerea zonelor de lucru, explică modul de intrare-iesire din aceste zone, situaţii de urgenţă
ce pot să apară si modul de rezolvare a lor, operaţiuni de închidere a activităţii de zbor.
Se vor preda elevilor cazurile speciale cele mai importante ce pot să apară în timpul zborului.
Eventualele greseli ale elevului se analizează la briefing.

-Data viitoare vom invata despre efectul comenzilor-

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Inainte de zbor: Rulajul
  2. Şcoală de zbor avion
  3. Annapurna, Machapuchare şi Korchon. Zece români şi o poveste frumoasă de zbor
  4. Manevre acro cu parapanta: SPIRALA ASIMETRICA
  5. Manevre Acro cu parapanta: Full stall dinamic

Tag-uri: , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial, Lectia de zbor

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.