GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

Aviatori de seama: Iosif Silimon

[ 0 ] 26 mai 2011 |

Iosif Silimon a fost un  proiectant si constructor de exceptie în domeniul planoarelor si motoplanoarelor. S-a nãscut la 22 iulie 1918 si a urmat Scoala Politehnicã din Bucuresti, pe care a absolvit-o ca inginer electromecanic, în specialitatea aeronauticã, în 1941.

Începând cu acelasi an, Silimon a intrat în activitate la IAR Brasov, la birourile de studii, iar apoi a devenit sef al atelierului de productie avioane usoare.

În 1944, a fost numit seful sectiei de montaj, iar dupã 1945, odatã cu transformarea IAR în fabricã de tractoare, a participat la realizarea primului tractor românesc, IAR-22.

Din 1949, a început realizarea planoarelor de tip IS, proiectând si construind peste 30 de tipuri de planoare si motoplanoare. Silimon a fost si pilot planorist, luând brevetul în 1944, la Aeroclubul Sânpetru, iar în 1947 si brevetul de pilot de avioane.

În 1956, a obtinut insigna C de argint a FAI, pentru performantele sale în pilotarea planorului. În 1949, a realizat la Sânpetru primul sãu planor, IS-2, continuând dupã 1950, la URMV 3 cu IS-3. A fost principalul artizan al reluãrii traditiei industriale în bransã, la Brasov, respectiv al înfiintãrii, în noiembrie 1968, a Întreprinderii de Constructii Aeronautice de la Ghimbav, unde a fost inginer sef si, apoi, din 1980, director tehnic. Pe lângã realizarea de planoare, a proiectat si supervizat constructia avioanelor IS-23 si IS-24.

A sustinut colaborarea franco-românã în constructia de elicoptere, coordonând realizarea, sub licenta AEROSPATIALE, a elicopterelor Alouette si Puma. În 1976, a realizat motoplanorul biloc IS-28 M2, care a zburat pe distanta Brasov-Tocumwal (Australia), pe un traseu de 18.000 km, ceea ce reprezintã o performantã. În 1977, a proiectat si realizat prototipul motoplanorului biloc tandem IS-28 M1 si prototipul planorului biloc de performantã IS-32, cu anvergura de 20 metri. Cu planoarele sale biloc IS-28 B2 s-a obtinut, în aprilie 1979, recordul mondial de 829 kilometri dus-întors, în Pennsylvania, de doi piloti americani.

Is-28 M1. Foto: Romanian Spotters

Una din preocupãrile inginerului Silimon a fost si realizarea unor vehicule cu pernã de aer, în scopuri utilitare.

A murit în 8 februarie 1981, la numai 63 ani.

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Aviatia intre cele doua razboaie mondiale
  2. 30 de ani de la zborul Romaniei in Cosmos. Multumim Dumitru-Dorin Prunariu!
  3. „Turul inimii”
  4. Descoperă zborul
  5. Descoperă zborul
  6. Avionul F-16 (I)
  7. Planorismul si Planoarele

Tag-uri: , , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Editorial, People

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.