GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Concluziile de dupa zborul avionului Solar Impulse

[ 0 ] 16 mai 2011 |

Avionul Solar Impulse, care este propulsat cu ajutorul energiei solare a efectuat cu succes zborul peste Europa. Distanta parcursa intre Elvetia si Belgia a fost de 480 de Km. Decolarea a avut loc in dimineata zilei de vineri, de pe aeroportul Payerne din Elvetia, iar aterizarea  avut loc, in seara aceleiasi zile (vineri 13 Mai 2011) aproape pe intuneric pe aeroportul din Bruxelles. Belgia.

Aeronava bazată pe energie solară a efectuat primul zbor internaţional (VIDEO)

Aeronava Solar Impulse, alimentată de energie solară, a efectuat vineri primul său zbor internaţional, pilotul relatând că totul a funcţionat fără probleme.

“Zborul merge foarte bine, tocmai am zburat peste Liege, este o adevarată placere să intru în spaţiul aerian belgian”, a relatat elveţianul Andre Borschberg din micuţa aeronavă ce se deplasa cu o viteză 50 km pe oră.
“Perspectiva pe care o am de aici este extraordinară”, a adăugat pilotul elveţian într-un feed transmis live pe Internet. “Sunt deasupra norilor şi acum mă bucur de cerul albastru”, a declarat el.
Avionul experimental a fost programat să parcurgă în 12 de ore cei 480 km ce separă partea de vest a Elveţiei de aeroportul Bruxelles, după un zbor deasupra Franţei şi a Luxemburgului efectuat la o altitudine de 3.600 de metri.
Aeronava Solar Impulse HB-SIA, care are o anvergură a aripilor similară cu a unui avion de dimensiuni mari, dar care nu cântăreşte mai mult decât un automobil, a făcut istorie în iulie 2010 când a devenit primul avion care a zburat zi şi noapte folosind în exclusivitate energie solară.
Avionul deţine recordul pentru cea mai mare anduranţă şi înălţime întregistrate de o aeronavă cu pilot alimentată de energia solară. Acesta a zburat în continuu pentru 26 de ore, 10 minute şi 19 secunde deasupra Elveţiei, la o altitudine de 9.235 de metri.
Avionul sofisticat a efectuat mai multe zboruri, de cele mai multe ori între Geneva şi Zurich, dar călătoria spre un aeroport aglomerat precum cel din Bruxelles este privită ca un nou test.

A pilota o aeronavă ca Solar Impulse prin spaţiul aerian european ca apoi să aterizeze pe un aeroport internaţional este o provocare incredibilă pentru noi toţi, şi succesul depinde de sprijinul pe care îl primim de la toate autorităţile implicate,” a spus Borschberg, care a pilotat aeronava şi în zborul din iulie în care au fost stabilite cele două recorduri.
HB-SIA se bazează pe 12.000 de celule solare amplasate pe aripile de 64 de metri. Acestea încărcă bateriile care furnizează energie pentru motoarele electrice de 10 cai putere ce controlează cele patru elice.
În zborul record efectuat anul trecut, aeronava a demonstrat capacitatea sa de a stoca suficientă energie pentru a zbura de-a lungul unei nopţi de vară.
“Acest avion real care zboară este dovada că noile tehnologii pot reduce dependenţa noastră de energie fosilă”, a declarat Bertrand Piccard, fondator şi preşedinte al proiectului Solar Impulse.
Echipa Solar Impulse plănuieşte zboruri mai lungi, inclusiv călătorii transamericane, transatlantice şi în jurul lumii. Acestea urmează să fie efectuate în 2013 şi 2014 folosind o aeronavă puţin mai mare.
Întrebat despre ridicarea pragului maxim de viteză ce poate fi atins, Borschberg a spus: “Acest lucru nu este planificat pentru acest avion în mod curent”.
Piccard, el însuşi primul om care, împreună cu britanicul Brian Jones, a zburat non-stop în jurul întreagii lumi într-un balon, provine dintr-o dinastie de pionieri.
Bunicul său, Auguste Piccard, a stabilit de două ori recordul pentru cea mai mare altitudine atinsă cu un balon, în 1931-32.
Tatălui său, Jacques Piccard, a fost un explorator al adâncurilor, ce deţine recordul pentru călătoria la cel mai profund punctul subacvatic, 10.916 de metri sub nivelul mării, în Groapa Marianelor din Pacific.

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , ,

Categorie:: Editorial

Autorul acestui articol: Mihai Nazare. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.