GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Dezvoltarea aviatiei dupa cel de-al doilea Razboi Mondial (II)

[ 0 ] 19 mai 2011 |

In URSS, industria aeronautica este refacuta in ritm fortat, dupa 1945.

Ultimile tipuri de avioane sovietice cu motor cu piston si elice vor fi:

  • „IL-12″, produs in 663 bucati, din 1945.

Are doua motoare cu elice si piston de tip „Ash-82 FNV”, cu 14 cilindri, ce dezvolta 1850 cp fiecare.
Viteza de croaziera este de 407 km/h, autonomia de 1500 km, altitudinea maxima de 6.500 m, capacitatea de transport de 21 pasageri si 3 membri ai echipajului, lungimea de 21,31 m, iar anvergura aripii de 31,7 m.

  • „IL-14″, care zboara pentru prima data in 1950, si intra in serviciul in 1954.

A fost produs in URSS dar si in : RDG (de catre „VVB”), in Cehoslovacia (ca „Avia 14″), si in China (ca „Y6″).
Au fost produse 1122 bucati, avand: doua motoare cu piston si elice, de tipul „Shvetsov Ash 82 T”, cu 14 cilindri fiecare, ce dezvolta 1900 cp fiecare, viteza de croaziera de 417 km/h. Autonomia de 1305 km, altitudinea maxima 7.400 m, lungimea de 22,30 m, anvergura aripii de 31,70 m, capacitatea de transport de 28 calatori si 4 membri ai echipajului.

  • „IL-18 Clam”, care a zburat pentru prima data la 17 august 1946, intrand in serviciul „Aeroflot” in 1947.

A fost construit un singur exemplar, avand 4 motoare cu piston si elice, de tip „Shvetsov Ash- 73TK”, care dezvolta 2400 cp fiecare, viteza de croaziera 450 km/h, altitudinea maxima 10.700 m, autonomia 6200 km, lungimea 29,86 m, anvergura aripilor 41,20 m si capacitatea de transport 60 de pasageri si 6 membri ai echipajului.

In conditiile „razboiului rece”, tarile comuniste utilizau avioane fabricate in fosta URSS, iar cele capitaliste, avioane fabricate in SUA.

In prima parte a anilor 50′, se reuseste refacerea majoritatii flotelor aeriene din majoritatea tarilor lumii. La unele companii de transport aerian, statul are o participare mai mare, alte companii fiind chiar nationalizate, in special in tarile comuniste.

La sfarsitul erei aviatiei cu motor cu piston si elice, cele mai mari companii aeriene erau: „Panam”, „TWA”, „American Airlines”, „Unitet Airlines”, „Delta Airlines” (in SUA), „Air-Canada”, „Qantas”, „Aeroflot”, „Air France”, „BOAC”, „Lufthansa”, „SAS”, „AliItalia”.

Pe masura obtinerii independentei de stat a fostelor colonii, apar noi companii aeriene, a statelor nou-infiintate: „Air India”, „Air Iran”, „Iraq Airways”, „EL-AL”.

Pe langa aceste mari companii, apar si o puzderie de mici companii de transport aerian, care efectuiaza zboruri-charter sau de agement.

-Va urma-

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Aviatia intre cele doua razboaie mondiale-partea III
  2. Aviatia intre cele doua razboaie mondiale, partea II
  3. Aviatia intre cele doua razboaie mondiale
  4. Faceti cunostinta cu romanii care ne vor reprezenta la Campionatul Mondial de parapanta!
  5. Cum a fost Noaptea Muzeelor 2011 la Muzeul Aviatiei

Tag-uri: , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.