GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Dezvoltarea aviatiei dupa cel de-al doilea razboi mondial

[ 0 ] 5 mai 2011 |

In perioada 1945- 1955, se construiesc, pe scara larga, ultimile tipuri de avioane de calatori cu motor cu piston, cu elice.

Pe data de 15 februarie 1946 zbura primul avion „DC-6″, iar, in 1947, intra in serviciu. In total, s-au construit 700 bucati, pana in 1959.

Principalele caracteristici sunt: 4 motoare cu elice tip „Pratt & Whitney R 2800 CB 17  Double Wasp”, 2.500 cp, cu injectie de apa, viteza de croaziera 507 km/h, autonomia 4840 km, altitudinea maxima 7600 m, lungime 32,18 m, anvergura aripii 35,81 m, capacitatea de transport: 54-102 calatori si 3 membri ai echipajului.
In total, firma „Mc Donell Douglas”, a produs un numar de 7 tipuri de avioane, cu motor cu piston: „DC-1″, „DC-2″, „DC-3″, „DC-4″, „DC-5″, „DC-6″, „DC-7″.

La 8 iulie 1947 zboara si primul avion „Boeing 377″. In total, s-au produs 56 de bucati, in 1963 avionul fiind retras din circulatie. A fost folosit de companiile :”Panam”, „Northwest Airlines” si „BOAC” (ultima, infiintata in 1949- „British Overseas Airways Corporation”). Principalele caracteristici tehnice a avionului sunt: 4 motoare cu elice „Pratt & Whitney R 4360 B6 Wasp Major”, cu 28 cilindri fiecare, putere 3.500 cp fiecare, viteza de croaziera 483 km/h, altitudinea maxima 9.800 m, autonomia 6760 km, lungime 33,63 m, anvergura aripii 43,05 m, capacitatea de transport: 100 calatori.


Dupa „Boieng” si „Douglas”, o a treia firma americana se afirma in productia de avione de calatori- firma „Lockheed”. In 1939, Howard Hughes, actionar principal la compania aeriana „TWA”, solicita firmei „Lockheed” realizarea unui avion de calatori.
Intre anii 1943-1958 firma „Lockheed”  produce avionul „Lockheed Constellation”. Cele 856 de bucati produse vor fi utilizate de diverse companii aeriene, pana in 1967. Principalele caracteristici sunt: 4 motoare cu elice, de
tipul „Wright R 3350 DA3 Turbo Compound”, cu 18 cilindri supaalimentati, putere de 3250 cp fiecare, viteza de croaziera 547 km/h, altitudinea maxima 7620 m, autonomia 8700 km, lungimea 35,42 m, anvergura aripilor 38,47 m, capacitatea de transport maxim 109 calatori si 5 membri ai echipajului.
Primul zbor al acestui tip de avion a avut loc la 9 ianuarie 1943, iar primul zbor comercial in  februarie 1946.

In URSS, industria aeronautica este refacuta in ritm fortat, dupa 1945. Ultimile tipuri de avioane sovietice cu motor cu piston si elice vor fi:

 

-„IL-12“, produs in 663 bucati, din 1945. Are doua motoare cu elice si piston de tip „Ash-82 FNV”, cu 14 cilindri, ce dezvolta 1850 cp fiecare. Viteza de croaziera este de 407 km/h, autonomia de 1500 km, altitudinea maxima de 6.500 m, capacitatea de transport de 21 pasageri si 3 membri ai echipajului, lungimea de 21,31 m, iar anvergura aripii de 31,7 m.

 

 

-„IL-14“, care zboara pentru prima data in 1950, si intra in serviciul in 1954. A fost produs in URSS, dar si in : RDG (de catre „VVB”), in Cehoslovacia (ca „Avia 14″), si in China (ca „Y6″).


Au fost produse 1122 bucati, avand: doua motoare cu piston si elice, de tipul „Shvetsov Ash 82 T”, cu 14 cilindri fiecare, ce dezvolta 1900 cp fiecare, viteza de croaziera de 417 km/h, autonomia de 1305 km, altitudinea maxima 7.400 m, lungimea de 22,30 m, anvergura aripii de 31,70 m, capacitatea de transport de 28 calatori si 4 membri ai echipajului.
-„IL-18 Clam“, care a zburat pentru prima data la 17 august 1946, intrand in serviciul „Aeroflot” in 1947. A fost construit un singur exemplar, avand 4 motoare cu piston si elice, de tip „Shvetsov Ash- 73TK”, care dezvolta 2400 cp fiecare,
Viteza de croaziera 450 km/h, altitudinea maxima 10.700 m, autonomia 6200 km, lungimea 29,86 m, anvergura aripilor 41,20 m, capacitatea de transport 60 de pasageri si 6 membri ai echipajului.

In conditiile „razboiului rece”, tarile comuniste utilizau avioane fabricate in fosta URSS, iar cele capitaliste, avioane fabricate in SUA.

 

-Va urma-

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. 1941: Al doilea război mondial, atacul masiv al aviației japoneze asupra flotei SUA de la Pearl Harbor
  2. Aviatia intre cele doua razboaie mondiale-partea III
  3. Aviatia intre cele doua razboaie mondiale
  4. Era aviatiei cu motor cu piston
  5. OZN-ul care ar fi putut schimba soarta Razboiului Mondial. Sa fie adevarat?

Tag-uri: , , , , , , , ,

Categorie:: Aventură, Avioane

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.