Cred ca stiti cu totii aeronava Boeing 787 Dreamliner. Dar ati avut ocazia sa vedeti etapele constructiei acestui avion? Ei bine, le voi prezenta acum.
In fazele initiale ale productiei a fost modificat un 747-400 pentru a transporta componentele viitorului Dreamliner.
Constructia propriu-zisa a gigantului a inceput in 2003.
Boeing 787 Dreamliner foloseste cu 50% mai putin combustibil fata de alte avioane de marimea sa, totodata poluand cu 50% mai putin.
Cam jumatate din aeronava este construita din materiale compozite.
Are o autonomie de 8.500 mile.
Motoarele sale sunt capabile sa ridice in aer greutatea aparatului, a combustibilului si a bagajului, plus 290 de pasageri.
La 48 cm inaltime fiecare, ferestrele acestui avion sunt considerate a fi cele mai mari ferestre ale unui avion comercial.
Prima aeronava terminata a iesit pe poarta fabricii in 2007, in aplauzele a mii de angajati Boeing.
Cu toate ca era planuit ca acesta sa zboare in 2007, o serie de intarzieri au facut ca primul zbor sa aiba loc in Decembrie 2009.
In 2010 noul Boeing a “suportat” teste in conditii meteo severe, fluctuatii mari de temperatura, simulate intr-un hangar imens, special amenajat pentru asta.
Din aceasta toamna, dupa multe amanari cauzate de problemele tehnice ivite de-a lungul constructiei aparatului, reprezentantii Boeing spera ca acesta sa inceapa a fi comercializat.