GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Inspectoratul General de Aviatie al MAI…sau “gasca elicopteristilor ce ne vegheaza”

[ 0 ] 5 iulie 2011 |

Principala armă a războaielor moderne, mijlocul cel mai rapid şi sigur de transport este aviaţia.

După cel de-al doilea război mondial, în contextul profundelor transformări din România, s-a simţit nevoia înfiinţării unei structuri de aviaţie care să fie pusă în slujba cetăţeanului, a societăţii.

Astfel, unul dintre momentele de referinţă ale aeronauticii române a fost înfiinţarea în luna iulie a anului 1947 a Flotilei Aerotransport a Ministerului Afacerilor Interne cu sediul pe aerodromul Dudeşti-Cioplea.

Aceasta a purtat de-a lungul timpului diferite denumiri:

  • Flotila    Aerotransport    a    Ministerului    Afacerilor    Interne;
  • Regimentul   de   Aviaţie   al   Ministerului   Afacerilor   Interne;
  • Grupul de Aviaţie Transport al Ministerului Afacerilor Interne;
  • Escadrila    de    Aviaţie    a    Ministerului    Afacerilor    Interne;
  • Unitatea Specială de Aviaţie a Ministerului de Interne.

În perioada 1949-1960, a operat de pe aerodromul Popeşti-Leordeni, iar din 1960, de pe aerodromul Otopeni, până la data de 21 aprilie 1973.

Din 01.08.1978 până în prezent funcţionează pe aerodromul Băneasa.

De-a lungul timpului, structura de aviaţie a fost dotată cu mai multe tipuri de avioane: YU-52, 54, LOCKHEED-10, FIESLER-STORK, SOCOL, FLIT-10, PO-2, V  KLEM-25,   35,   HEINKEL-111,   BECKER-MEISTER,   FOCKER-WOLF-209, TAIFUN, ZLIN, RWD-8-13-4, L-60 BRIGADIER, AERO-45, LI-2, SUPER-AERO, AN-2, BN-2 şi elicoptere: MI-4, MI-8, ALOUETTE II, III (IAR-316B).

La data de 01.05.2008, prin Ordin al Ministrului Administraţiei şi Internelor, Unitatea Specială de Aviaţie a fost reorganizată, înfiinţându-se Inspectoratul de Aviaţie şi cele patru unităţi speciale de aviaţie subordonate acestuia, la: Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi şi Tulcea. Astfel, începând cu data de 15.05.2008, în baza Dispoziţiei Secretarului de Stat şi Şef al Departamentului de Ordine şi Siguranţă Publică, a început dislocarea elicopterelor în unităţile teritoriale nou înfiinţate, din acel moment, fiind operaţionale.

Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 152/2008 pentru modificarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, la data de 17.11.2008 a fost înfiinţat Inspectoratul General de Aviaţie prin reorganizarea Inspectoratului de Aviaţie, ca urmare a necesităţii consolidării rolului acestuia în îndeplinirea misiunilor aeriene complexe care îi revin, în actualul context social şi politic intern şi internaţional.

Misiunile in care Inspectoratul General de Aviatie al MAI este solicitat, de cele mai multe ori sunt urmatoarele:

  • Cercetarea şi supravegherea din aer:

-pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică;
-a Frontierelor de Stat şi ale Uniunii Europene (terestre, fluviale şi maritime);
-a traficului rutier pe căile de comunicaţii;
-pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa navigaţiei în apele din zona de competenţă precum şi în porturi;
-pentru urmărirea, căutarea, descoperirea şi prinderea evadaţilor, dezertorilor sau a altor persoane despre care există date şi indicii temeinice că intenţionează să săvârşească sau au săvârşit infracţiuni, ori care se sustrag măsurii arestării preventive sau executării pedepselor privative de libertate;
-pentru prevenirea şi combaterea braconajului piscicol şi a exploatării ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice;
-pentru evaluarea situaţiei şi a evoluţiei acesteia în zonele afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii, poluări cu diverse substanţe.

  • Căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate sau a căror viaţă este pusă în pericol, pe uscat şi pe apă.

Sprijinul aerian al forţelor de intervenţie din cadrul tuturor structurilor MAI prin: transport aerian, debarcare, paraşutare, coborâre rapidă din elicopter şi asigurare din aer a acţiunilor.

  • Transportul aerian al:

-bunurilor materiale afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii;
-apei, hranei şi a bunurilor de strictă necesitate în zonele afectate de dezastre;
-delegaţiilor oficiale şi demnitarilor;
-armamentului, muniţiilor, materialelor explozive, a altor substanţe periculoase, precum şi a materialelor care necesită un timp scurt de transport (inclusiv substanţe şi produse farmaceutice).

  • Escortă aeriană a:

-coloanelor oficiale;
-transporturilor speciale.

  • Comandă-control prin:

-supravegherea şi coordonarea din aer a operaţiunilor şi acţiunilor structurilor MAI;
-filmarea, înregistrarea şi transmiterea în timp real a imaginilor în centrele operaţionale, ziua şi noaptea.

  • Stingerea incendiilor de suprafaţă cu ajutorul instalaţiilor speciale de la bordul elicopterelor;
  • Informarea/alertarea publică:

-cu ajutorul dispozitivelor de comunicare acustică;
-prin difuzare de materiale informative de la bordul elicopterelor.

  • Misiuni umanitare şi transport aeromedical de urgenţă în cooperare cu SMURD.

Flota actuala este formata din elicopterele  EC 135, IAR 316B, MI- 8 si MI -17.

Cea mai recenta misiune de salvare a acestei comunitati a avut loc in data de 3 iunie 2011, cand un elicopter de tip Mi-17  a decolat  în executarea unei misiuni de căutare-salvare în muntii Făgăras.
Misiunea a avut ca obiectiv recuperarea unei persoane care a căzut, în seara zilei de 2 iunie a.c., într-o prăpastie din zona vârfului Vista Mare. La fata locului a ajuns încă de ieri noapte o echipă de căutare formată din salvatori ai Jandarmeriei Montane si Salvamont, care au acordat victimei primul-ajutor.
Din cauza faptului că persoana rănită era imobilizată, iar zona inaccesibilă altor mijloace de transport, a fost solicitată interventia elicopterului.

Totul s-a terminat cu bine, iar ranitul a fost dus la cel mai apropiat spital.

Informatii preluate de pe siteul I.G.Av- www.aviatie.mai.gov.ro

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , ,

Categorie:: Editorial, Pilot Magazin

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.