Compania Douglas a proiectat pentru marina militara a SUA avionul cu reactie experimental D-558-1 Skystreak propulsat de primul motor cu compresor axial american, Allison J35-A-11 de 2.600 kgf. Cele 97 de zboruri test cu acest avion au avut loc in perioada 1946-1947, la baza aeriana Edwards. Pe 14 aprilie 1947, pilotul Turner Caldwell a egalat recordul de viteza de 1.032 km, inregistrat de Messerschmitt Me 163 Komet.
Sovieticii au construit avionul cu reactie La-176, utilizand aripile si ampenajele in sageata ale avionului experimental, cu motor racheta, Bisnovat. Pilotat de O. Sokolovsky pe 26 decembrie 1948, un avion La-176 standard, inarmat cu tunuri de bord, a decolat cu propriile mijloace, apoi a fost pus in usoara panta de coborare de la 10.000 m si a atins viteza de M 1.04 in zbor orizontal, la inaltimea de 7.500 m.
Marina militara a SUA in cooperare cu NACA (NASA de azi) a solicitat firmei Douglas sa monteze pe avionul D-558 si un motor racheta, facand modificarile aerodinamice ce se impuneau. A rezultat avionul experimental D-558-2 Skyrocket, cu aripa in sageata la un unghi de 35 de grade si cu stabilizator orizontal la un unghi de 40 de grade. Aripile si ampenajele au fost realizate din aluminiu, o mare parte din fuselaj fiind construit din aliaj de magneziu. Motorul reactiv initial Allison J35-A-11, a fost inlocuit cu unul mai mic Westinghouse J34-40 de 1.400 kgf, pentru care in aripi exista o rezerva de kerosen de 980 l. Acest motor era utilizat pentru decolare si la venirea la aterizare. Pentru zborul la viteza mare, se folosea motorul racheta cu 4 camere de ardere LR8-RM (XLR-11 acelasi ca si pe Bell X-1). Motorul racheta asigura o tractiune de 2.750 kgf si dispunea de un rezervor de 740 l de etanol si unul de 680 l de oxigen lichid, dispuse in fuselaj. D-558-2 Skyrocket avea lungimea 12,8 m, anvergura de 7,6 m, suprafata portanta de 16,2 m patrati, greutatea maxima la decolare de 6.923 kg, viteza limita de 257 km/h si viteza verticala 3.380 m/minut. Ca si Bell X-1, D-558-2 Skyrocket era acrosat in cala de bombe a avionului cvadrimotor B-29, de unde era lansat la inaltimea de 9.000 m.
Primul zbor de testare a fost efectuat de John F. Martin pe 4 martie 1948. In 1950 pilotul Bill Bridgeman a zburat de 7 ori cu viteza de Mach 1.85 la altitudinea de 24,230 m. Pe 7 August 1951, acelasi pilot zburand Mach 1.878, s-a confruntat cu o violenta tendinta de rasucire a aparatului, datorata aparitiei instabilitatii aerodinamice laterale. Acest fenomen specific zborului supersonic, conduce la marirea peste limitele admise a unghiului de atac. Pentru rezolvarea acestei probleme, au fost necesare alte 20 de zboruri de incercare. Pe 21 august 1953 in cadrul zborului efectuat de lt.col. Marion Carl pe D-558-2 Skyrocket, acesta a stabilit recordul de altitudine de 25.370 m. Pe 20 noiembrie 1953, a avut loc ultimul zbor de testare al lui D-558-2 Skyrocket. Avionul pilotat de Scott Crossfield, aflat la 21.900 m, a fost pus intr-o usoara panta de coborare si a atins viteza de 2.078 km/h (Mach 2.005). D-558-2 Skyrocket a devenit astfel primul avion care a depasit dublul vitezei sunetului. Cele 3 avioane prototip D-558-2 Skyrocket au efectuat in total 313 zboruri de testare.