GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

La multi ani TAROM! Astazi se implinesc 58 de ani de activitate a Transporturilor Aeriene Romane

[ 0 ] 18 septembrie 2011 |

Compania TAROM – Transporturile Aeriene Române – a fost înfiinţată la 18 septembrie 1954.

La câţiva ani după lansare, TAROM opera deja către aproape toate ţările europene. În 1966 TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic. Începând cu anul 1974 a realizat primul zbor către Sydney via Calcutta şi a introdus zboruri regulate spre New York şi Beijing.

Cele ar trebui sa stiti despre compania romaneasca:

  • In 57 de ani de existenta, TAROM a transportat de 10 ori populatia Romaniei.
  • In 1969 TAROM a efectuat ocolul Pamantului in 80 de ore de zbor, pe o distanta de 50.000 km si 18 escale.
  • In prezent, in companie sunt angajate 14 femei, dintre care 3 sunt comandant.
  • La infiintare, avioanele folosite de TAROM aveau o capacitate de 17 – 21 pasageri.

Cea mai mare catastrofa din istoria companiei o constituie prabusirea aeronavei Airbus A310 – Zborul 371, din martie 1995


Accidentul de la Balotești a fost o catastrofă aeriană produsă pe 31 martie 1995 prin prăbușirea unui avion Airbus A310 (cursa TAROM 371), care decolase, în jurul orei 9.00, de pe aeroportul București Otopeni cu destinația Bruxelles/Brüssel.

La două minute după decolare, la 20 kilometri nord de municipiul București, în dreptul localității Balotești, avionul a intrat în picaj. Toți pasagerii (trei americani, un francez, doi spanioli, un thailandez, zece români și 32 de belgieni, printre care un copil de șase ani și un altul de patru luni), precum și toți membrii echipajului, și-au pierdut viața.

Cauze oficiale: defecțiune la motoare (tracțiunea asimetrică a motoarelor), posibila incapacitate (medicală) a pilotului comandant survenită în timpul zborului și comenzile insuficiente efectuate de către copilot în condițiile apariției primilor doi factori.

Comisia de investigare a concluzionat faptul ca in timpul zborului Comandantul a fost fie indisponibil, fie absent din scaunul sau, deoarece nu a comunicat nimic in timp ce situatia critica se dezvolta. Cu putin inainte de impactul cu solul, copilotul (First Officer) si-a exprimat ingrijorarea privind situatia respectiva (fie conditia medicala a Comandantului, fie atitudinea de zbor a aeronavei) si a incercat sa redreseze aeronava.

Dupa decolare, la altitudine de 2000 ft. si cu o viteza de 350 km/h, echipajul a escamotat flapsurile. In acel moment, sistemul automat de reglare a tractiunii (aflat pe pozitia “Urcare”) ar fi trebuit sa reduca puterea motoarelor la valoarea predeterminata pentru modul de zbor “Urcare”, la ambele motoare. Dar maneta de comanda a tractiunii pentru motorul nr. 2 (dreapta) a ramas in pozitia pentru decolare. I-a luat 42 de secunde manetei de reglare a tractiunii pentru motorul nr.1 (stanga) sa ajunga in pozitia de relanti (“idle”). Pe durata acestor 42 de secunde s-a dezvoltat o situatie de asimetrie a tractiunii la motoare. Astfel, unghiul de tangaj a scazut de la 18° la valoarea de 0°. Aeronava s-a inclinat lateral pana cand unghiul de ruliu a atins valoarea 170° si in final s-a prabusit pe camp, explodand la impactul cu solul.

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. TAROM te trimite la Oktoberfest 2011!
  2. Sunt pasager al unei companii aeriene Europene. Ce drepturi am?
  3. Ieri s-a urat “La multi ani, Romatsa!”
  4. Companiile aeriene americane, in instanta cu UE
  5. Companii aeriene: “Our airline”

Tag-uri: , , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial, Pilot Magazin

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.