GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Marian Bobe, omul care dreseaza vantul

[ 0 ] 21 septembrie 2011 |

O după amiază de septembrie. Pe Aerodromul Ghimbav din Brașov activitate serioasă: planoare, avioane și, într-un colț, în apropierea pistei – KITERI.

Liderul găștii este Marian Bobe instructor al școlii „Kite Fever”, iar cei de lângă el care vântura agale zmeele colorate sunt elevi sau viitori elevi ai școlii de kiting de la Brașov.

De la avioane militare la zmee de 10 metri pătrați

Povestea lui Marian Bobe începe în clasa a X-a când s-a apucat să zboare la Sânpetru (tot în Brașov) cu planorul.

Pentru că a fost convins că şi-a găsit menirea, a vrut să-şi continue studiile în acelaşi domeniu. „Mi-am dorit să fiu pilot militar. Port însă ochelari, iar acest lucru nu este permis într-o astfel de meserie, aşa că a trebuit să găsesc o altă posibilitate de a rămâne pe lângă avioane. Am ajuns la Academia Tehnică Militară, la secţia de subingineri”, povesteşte bărbatul.

După facultate, inginerul de aviaţie a fost repartizat la Câmpia Turzii şi a muncit acolo timp de trei ani. În 1990, s-a mutat la Ianca, în judeţul Brăila şi a rămas acolo până în 1999.

Când s-a întors în Brașov, a avut ocazia să cunoască parapantiștii de pe Bunloc. Atunci a început să zboare cu parapanta, dar cu a altora, căci el nu avea bani să achiziționeze una. După puțin timp a renunțat la zborul cu parapanta, de frică să nu strice parapanta prietenilor.

Cum a apărut Kite Fever.ro

De vină este siteul Youtube, unde Marian Bobe a văzut într-o seară un filmuleț cu un kiter. I-a plăcut și s-a interesat din ce în ce mai mult de acest sport.

„M-a atras ideea de a stăpâni forța vântului, de a o dresa în favoarea ta. E plăcut să simți în mânerele de comandă forța naturii și să o stăpânești”, povestește bărbatul în timp ce ridică un kite de 10 metri în vânt.

Din păcate soția sa nu a fost la fel de încântată de noua pasiune a soțului și i-a stabilit din prima ca noul hobby să nu afecteze bugetul familiei.

Atunci, Marian a trebuit să găsească o modalitate prin care să nu afecteze banii familiei, dar să poată să achiziționeze echipament nou. Astfel a înființat o școală de zbor, unde îi învață și pe alții tainele acestui sport.

Cursul durează câteva zile și este organizat la standarele IKO (International Kiteboarding Asociation). Elevii învață să dea cu kite-ul pe echipamentul școlii, însă au reducere la achiziționarea de echipament nou.

Riscurile acestui sport

„Trântele și juliturile sunt la ordinea zilei, mai ales când ești începător sau avansat, în experimentarea de figuri noi. Accidente grave însă nu se petrec, fiind un sport sigur.”, povestește instructorul.

Când nu e vreme de kiting

„Când nu este vreme de kiting, stau pe Facebook. Mă ajută și în promovarea școlii, dar aflu și lucruri noi”, ne-a povestit instructorul în vârstă de 48 de ani.

Ce este kitingul?

Acest sport poate fi atât un mijloc de relaxare cât și un sport extrem. Depinde cum îl practici.

Prin manevrarea unei parașute – zmeu, sportivul este tractat pe zăpadă, pe mare și pe iarbă. Uneori, când vântul bate puternic poți fi ridicat chiar și câțiva metri de la sol, transformând relaxarea în sport extrem.

Începuturile snowkiting-ului sunt în Scandinavia. Acolo, în anii 1970, se utilizau paraşute pentru a tracta persoane pe skiuri. Paraşutele nu aveau sistemul actual de control al puterii de tracţiune şi făceau acest sport foarte periculos. Ulterior a fost utilizată forţa de tacţiune a paraşutelor de către exploratorii Arctici. Aceştia au realizat că pot parcurge, utilizând paraşutele, distanţe de aproape zece ori mai mari decât mergând normal.

Pe plan mondial, în anul 1996 a aparut kitesurfing-ul. După o dezvoltare rapidă a sportului pe apă, riderii au încercat să se dea şi pe zăpadă. Acesta este momentul de apariţie al Snowkiting-ului aşa cum îl ştim acum.

În numai câţiva ani de istorie, acest sport face posibile sărituri de 100 m lungime şi de 10 m înălţime, precum şi urcarea pârtiilor folosind zmeul (kite-ul) şi forţa vântului.


Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. 16 lucruri pe care trebuie sa le faci ca pilot!
  2. Faceţi cunoştinţă cu Eddy TOHIKIAN, românul care zboară cu perfecţiunea unui ceas elveţian
  3. Cirrus “si-a tras” cauciucuri care nu fac pana
  4. Care este cel mai rapid avion electric din lume la ora actuala?
  5. Povestea pustiului care la 17 ani a inconjurat America cu avionul
  6. Faceti cunostinta cu romanii care ne vor reprezenta la Campionatul Mondial de parapanta!
  7. Aerodromul Floreni – din al Doilea Razboi Mondial, pana in prezent

Tag-uri: , , , , ,

Categorie:: Editorial, Pilot Magazin

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.