GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

“Romania’s Airport Infrastructure”, locul unde s-a discutat viitorul industriei aeroportuare romanesti

[ 2 ] 10 septembrie 2011 |

Ieri am avut deosebita placere de a asista la forumul organizat de Medien Conferences – “Romania’s Airport Infrastructure“, unde Pilot Magazin a fost unul dintre partenerii media.

Impresia generala lasata de acest meeting al “oamenilor grei” din industria aeroportuara, este una pozitiva. Am aflat multe lucruri noi despre dezvoltarea aeroportuara din Romania, despre Astra Asigurari si despagubirile date de acestia in cazul unor accidente aviatice petrecute in aviatia comerciala dupa ’90 incoace, iar la finalul conferintei am ramas cu trei intrebari in minte:

- Cate dintre cele 16 aeroporturi din Romania vor supravietui in urmatorii 10 ani?

-Vor mai putea fi subventionate aeroporturile care sunt in pierdere?

-Se mai construiesc noi aeroporturi in urmatorii 10 ani?

Iar raspunsul la aceste intrebari nu este altul decat: “timpul le decide pe toate”.

Aeroportul Cluj se alege cu o pista noua

Pentru ca pista actuala a devenit nesatisfacatoare pentru operatorii aerieni  ce pun rotile pe taramul clujean, conducerea aeroportului a luat hotararea ca ar trebui construita o pista noua.

Aceasta va fi realizata in doua etape:

In prima etapa se vor realiza primii 2.100 m de pista, iar in cea de-a doua, constructia initiala va fi prelungita la 3.500 m. Acest lucru nu va fi posibil insa decat daca raul Somes va fi deviat.

Pana se va ajunge la devierea raului, incepand cu anul viitor, se va construi prima bucata a noii piste, un terminal cargo, o parcare auto supraetajata si un hotel.

Baneasa devine aeroport V.I.P

Calitatea slaba a serviciilor de pe Aurel Vlaicu, s-ar datora fluxului mare de oameni, ce depaseste volumul pentru care aeroportul a fost constuit.

Aeroportul cu statut de monument istoric, construit in 1912 se va alege in viitorul nu foarte indepartat cu terminale VIP, hangare moderne si parcare cu valet.

“Vii cu masina, o lasi in fata aeroportului, te urci in avion si pleci unde ai afaceri. Mult mai rapid si mai confortabil. De masina se ocupa un valet care o parcheaza in siguranta, iar cand te intorci… aterizezi, duci avionul la hangar si gasesti masina unde ai lasat-o, cu motorul cald, gata de drum”, a declarat Valentin Iordache, directorul de calitate la CNAB (Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti).

ASTRA Asigurari -  un partener de nadejde al aviatiei romanesti

Pe parcursul a doua decenii s-au petrecut in aviatia romaneasca nu mai putin de cinci daune totale, dintre care una catastrofica in care Astra Asigurari s-a implicat si le-a achitat cu profesionalism.

Una dintre daune, accidentul de An 24 de la Verona din 1995 are ancheta inca in desfasurare. Pe 13 decembrie 1995, An-ul inmatriculat YR-AMR  apartinand ROMAVIA s-a prabusit in momentul decolarii de la Verona, pe fondul degivrarii incomplete, a conditiilor meteo proaste si a incarcarii excesive. Toti cei 41 pasageri si cei sapte membri ai echipajului au murit la impactul cu solul. Datorita multitudinii de litigii ale companiilor implicate si a urmasilor victimelor, valoarea prejudiciilor a fost stabilita pana in acest moment la 70 milioane de Euro. Analiza daunelor inca nu s-a terminat, facand din acest incident cea mai complicata dauna desfasurata vreodata de un asigurator roman.

In schimb, accidentul din 1991 al aeronavei prezindentiale YR-ABD, in care Boeing 707-le a lovit pista cu varful aripii si s-a prabusit, s-a terminat cu o dauna de 33 milioane $, cea mai mare dauna platita vreodata de un asigurator roman.

Un accident mai recent este cel al ATR-ului inmatriculat YR-ATG, care, in ianuarie 2010, pe pista de la Bacau, in timpul rulajului pentru decolare, a suferit la unul dintre motoare o crestere necontrolata a puterii. Aeronava a iesit “din decor”, fiind usor avariata.

Acestea sunt in mare parte lucrurile discutate in prima parte a conferintei, unde moderator a fost Ovidiu Traichioiu, directorul Autoritatii Aeronautice Civile Romane.

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Comentarii (2)

Feed RSS pentru comentarii

  1. [...] Cea de-a doua parte a conferinţei Romania’s Airports Infrastructure a adus în prim plan planurile de dezvoltare a aeroportului Transilvania, din Târgu Mureş şi a aeroportului “George Enescu” din Bacău. [...]

  2. [...] spuneam intr-un articol legat de ce s-a discutat la conferinta “Romania’s Airport Infrastructure“, cum ca la Aeroportul Cluj se va contrui o noua pista, in doua [...]

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.