GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Tecnam P2006T – aeronava viitorului in scoala de zbor!

[ 0 ] 2 septembrie 2011 |

“Parca am zburat cu o Cessna 172″, afirma acum putin timp pilotul de teste al fabricii Tecnam, David Lubore, dupa aterizarea pe aeroportul Plant City din Florida.

“Am pus avionul pe panta, cu vant de fata, trenul scos si flapsurile coborate la maxim. Acul vitezometrului incepea sa coboare in timp ce aeronava s-a asezat pe pista 28, pe la vreo 70 de noduri viteza, cateva in plus fata de un Skyhawk. Singura diferenta fata de clasicul Cessna 172 a fost aceea ca a trebuit sa manevrez doua manete de gaz”, a mai povestit pilotul.

Tecnam Twin P2006T este o aeronava de constructie metalica, cu aripa sus, certificata de FAA. Aparatul este propulsat de doua motoare Rotax de 100 cp si este proiectat si construit de Costruzioni Aeronautiche Tecnam, Italia. Luigi Pascale, fondatorul companiei a lucrat 45 de ani la proiectarea acestui model, inca dupa lansarea primului sau bimotor – Partenavia.

Cele doua aeronave seamana intre ele ca design, insa PT2006T este “la zi cu tehnologia”.

Dupa ce proiectul P68 a fost vandut, Luigi Pascale a inceput sa fabrice piese pentru Boeing, ATR, Learjet, Falcon si Dornier, pana prin ’86 cand a infiintat oficial compania Tecnam si a reinceput constructia de avioane usoare monomotor.

Dar de ce ar prefera un constructor de avioane sa realizeze un avion bimotor cu aceleasi performante ca ale unui monomotor precum Cirrus sau Diamond Da 40?

Va spunem noi: pentru scoala si pregatire pe multiengine, avionul este perfect pentru pregatirea tinerilor piloti, fiind totodata mult mai usor de intretinut decat orice alt bimotor!


In cockpitul sau troneaza un minunat Garmin G950

Pentru ca nu are decat 200 de cai, P2006T are silueta de fotomodel: doar 1180 de kilograme, cu 500 de kg mai usor decat alte bimotoare de pe piata. Aceasta greutate mica se datoreaza Rotaxurilor, care sunt foarte usoare, dar si trenului de aterizare care este atasat de fuselaj, avand nevoie de piese mai putine si mai mici decat daca ar fi fost atasat de aripi (ca in cazul BN-2-ului).

Cele doua Rotax sunt foarte economice, functionand  cu MoGas, combustibil destul de ieftin in comparatie cu AvGas. Ele au o turatie maxima de 5.400 rpm, insa, pentru ca avionul sa fie silentios si eficient, a fost montat un reductor ce scade rotatia elicilor la doar 2.400 rpm.

Pentru a face bimotorul si mai eficient, imbunatatind rata de urcare si viteza, in capatul aripilor au fost montate “winglets” din fibra de carbon, in timp ce trenul de aterizare escamontabil ii ofera aparatului de zbor o aerodinamica de invidiat.

Aparatul ar avea cateva lipsuri in acest moment, dar se vor rezolva: montarea unor sisteme pentru degivrare la suprafetele de comanda si la tubul Pitot, dar si a unei instalatii de aer conditionat. Pana in  2012 toate detaliile vor fi gata, iar reprezentantii companiei spera sa atraga clienti si din afara scolilor de zbor. Aparatul are un mare atuu: zboara cu MoGas!

Pretul este insa unul destul de piperat: 540.000$!


Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Airbus viseaza la avionul viitorului
  2. A fost si Otopeni Air Show 2011. Cum? Minunat!
  3. Impresii de la zbor…
  4. Annapurna, Machapuchare şi Korchon. Zece români şi o poveste frumoasă de zbor
  5. Chimia dependenţei de zbor

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Editorial, Libertate, News, Pilot Magazin, Pilot Magazin TV

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.