Te afli aici: Acasa » Editorial » Ce trebuie să ştii dacă vrei să devii stewardesă
Pe fondul contextului economic actual, tot mai mulţi români cheltuiesc până la 4.000 euro/persoană pe cursuri pentru a deveni însoţitori de bord în speranţa obţinerii unui loc de muncă foarte bine plătit. Mai mult de jumătate dintre posesorii acestor licenţe ajung însă să nu profeseze niciodată pentru că, în prezent, puţine companii aeriene îşi permit să facă angajări. Dacă până la începutul anului trecut exista doar o singură instituţie ce pregătea persoane în vederea obţinerii unei licenţe pentru însoţitorii de bord, oportunităţile acestei pieţe au fost rapid identificate şi valorificate.
- Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă
- Cum au intrat în forţă privaţii
Cu doar câteva luni în urmă s-a deschis şi Carpatair Flight Training. Aceasta se deosebeşte de celelalte instituţii prin faptul că şcoala şi compania aeriană Carpatair fac parte din acelaşi grup, „au aceeaşi identitate şi aceleaşi standarde“. Reprezentanţii şcolii spun ca aceasta a apărut din dorinţa de a selecta angajaţii din propria pepinieră şi de a încuraja competiţia în interiorul companiei“. Deşi concurenţa şi-a făcut simţită prezenţa, preţurile diferă cu mult de la o şcoală la alta. Pentru a obţine licenţa la o şcoală autorizată AACR, un viitor steward trebuie să plătească taxe de câteva mii de euro.
Se fac angajări sau nu?
Expectanţele salariale ale unui însoţitor de bord proaspăt absolvent sunt mai mari decât realitatea, dar, de cele mai multe ori, individul care vine la curs ştie că va face o meserie pentru care va fi plătit pe măsură, ne spune Sorin Roşca. Având în vedere că licenţa emisă de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) este recunoscută la nivel european, însoţitorii de bord pot alege să profeseze atât în România, cât şi în afară graniţelor. Cea mai mare parte a statelor arabe preferă să recruteze şi să îşi instruiască singure angajaţii, fără să ofere o licenţă validă în exteriorul companiei.
Cei ce doresc să lucreze ca personal navigant în cadrul companiei aeriene româneşti de stat sunt nemulțumiți de această situație, întrucât Tarom nu mai face angajări.
Mai bine stau la acest capitol cei de la Carpatair, care se mândresc că organizează frecvent sesiuni de recrutare, dar acestea pot fi condiţionate de „dinamica profesională şi fluctuaţia pieţei muncii“, afirmă reprezentanţii companiei. Lucrurile stau diferit atunci când vorbim de compania aeriană Wizz Air, care preferă să selecteze „angajaţi cu talent şi potenţial, care mai apoi sunt pregătiţi la cele mai înalte standarde profesionale“, pentru că „piata transporturilor aeriene din România este încă tânără şi nu există foarte multe persoane pregătite deja pentru poziţia de însoţitor de zbor“, spune Attila Dankovics, director marketing şi vânzări Wizz Air.
În opinia directorului SSAvC, companiile care suportă trainingul pentru un individ fără licenţă şi experință anterioară oferă un salariu foarte mic. „Întâi şi întâi pentru că trebuie să îţi recuperezi din prestaţia lui costul cursului pe care i l-ai oferit. (…) Va munci cu mai multă abnegaţie, cu mai mult randament. Şi, evident, pe bani mai puţini“.
- Câţi dintre absolvenţi ajung să profeseze?
Peste 50%, este de părere Andra Stoica, experienţa Fly Level dovedind că sunt şanse de a găsi un job atât în ţară, cât şi în afara țării, în special în statele arabe, completează aceasta.
În opinia lui Valeriu Aur, şeful serviciului licenţiere şi certificarea organizaţiilor de pregătire zbor din cadrul Direcţiei de Licenţiere a AACR, nu toţi posesorii de licenţă îşi găsesc locuri de muncă pe piaţă. Mulţi dintre aceştia nu reuşesc să treacă de interviul de angajare în cadrul unui operator aerian. De aceea nu toate licenţele rămân active, urmând a fi reînnoite atunci când cei în cauză se vor angaja.
Sursa: Capital
Incoming search terms:
Tag-uri: angajari in domeniul aviatic, angajari stewardese, Ce trebuie să ştii dacă vrei să devii stewardesă, cum pot deveni stewardesa, cursuri insotitori de bord, featured, meseria de stewardesa, scoala de stewardese
Categorie:: Editorial, Publicitate
Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.
Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!
Buna ziua imi place mult sa devin stwardeza dar am numa 13 ani pot sa devin ceea ce vreau?