Articolul, aparut recent in evenimentul zilei este un ghid pentru pasagerii curselor aeriene.
Ce ar trebui sa facem daca, Doamne fereste avionul cu care zburam intampina ceva probleme?
Statisticile arată clar că avionul este unul dintre cele mai sigure mijloace de transport din lume. Anual, în jur de 1.000 de oameni mor în astfel de accidente, în condiţiile în care numărul pasagerilor trece de patru miliarde, pe plan global.
Potrivit unui studiu efectuat de autorităţile americane, circa 90% dintre pasagerii şi membrii echipajului implicaţi în incidente aviatice, minore sau majore, reuşesc să supravieţuiască. Dintre cei care au murit, circa o treime ar fi reuşit să supravieţuiască dacă şi-ar fi luat câteva măsuri de precauţie.
Explicatiile insotitoarelor de bord…poate par “plictisitoare” dar sunt esentiale!
Sfaturile date de echipaj sunt esenţiale, deoarece acesta ştie cel mai bine care sunt acţiunile care trebuie întreprinse în cazul unui accident. Astfel, pentru a-şi maximiza sansele de supravieţuire, “pasagerii trebuie să respecte indicaţiile echipajului pentru situaţia respectivă, după cum le este comunicat înainte de decolare în cadrul informării de siguranţă”, potrivit informaţiilor Autorităţii Aeronautice Civile Române.
Părăsirea rapidă a avionului şi păstrarea unei distanţe sigure faţă de acesta ar trebui să fie prio ritatea pasagerului, imediat după o aterizare forţată, în cazul în care niciun membru al echipajului nu este disponibil să dea informaţii, potrivit unui specialist în domeniul securităţii aeriene de la aeroportul Aurel Vlaicu.
“Prioritatea ar trebui să fie îndepărtarea de lângă avion, după aterizare, mai ales dacă a izbucnit un incendiu. Uşile avionului se pot deschide manual după oprirea completă, iar scara de urgenţă se poate declanşa de la un buton, după deschiderea uşilor”, a precizat acesta.
Fii rapid, dar calm
În plus, trebuie acţionat repede, în primele minute, până când situaţia nu s-a complicat. Una din cauzele principale ale decesurilor, în cazul persoanelor care supravieţuiesc impactului iniţial şi când izbucneşte un incendiu, este fumul, nu focul. În acest context, un alt mit este acela că trebuie să mergi pe burtă pentru a evita fumul. Fals: poziţia culcat te va face vulnerabil la haosul care va domni în jurul tău.
Ţine capul jos şi nasul acoperit, dar rămâi pe picioare, informează publicaţia Daily Telegraph. Apoi, calmul este esenţial. Da, trebuie să acţionezi rapid, dar încearcă să-ţi păstrezi sângele rece. Au existat cazuri în care oamenii au murit fie pentru că s-au grăbit prea tare şi s-au accidentat, fie pentru că au rămas pe scaune, paralizaţi din cauza fricii.
Tot din cauza panicii, unele persoane pot deveni incapabile de cele mai uşoare sarcini posibile. Astfel, mulţi nu reuşesc să dezlege centura de siguranţă, căutând butonul de desprindere în părţile laterale ale scaunului.
Alegerea scaunelor din spatele avionului poate fi un avantaj. Deşi nu este dovedit ştiinţific, anumite rapoarte arată că numărul pasagerilor din spatele avionului care au supravieţuit este mai mare decât restul.
Incoming search terms: