Motoarele Jet pot functiona cu kerosen sau chiar cu motorina, care este mult mai puţin explozivă decât orice motor pe benzina cu reglaj electric.
Allan Hewitt zboara cu parapanta de aproape zece ani. El spune ca în cazul în care motorul moare, parapanta aluneca usor spre pământ, pericolul de accident fiind minim. Inovatorul aparat de zbor este construit de Jack McCornack.
Sistemul acesta e mult mai simplu si dupa cum vedeti si mult mai usor. Nu mai are nici grila de protectie a suspantelor, care e foarte incomoda. Chiar cu acea grila, un accident oricand e posibil, astfel incat suspantele sa fie prinse de elice, caz in care nu cred ca pilotul ar mai avea vreo sansa. Acest risc este total eliminat folosind rachetele pentru propulsie. Exista posibilitatea de imbunatatire prin montarea a mai multor rachete pe o centura, asemanatoare cu centura cu cartuse de vanatoare. Astfel cand rachetele in functie si-au consumat combustibilul, centura poate fi rotita si urmatoarele doua rachete sa le ia locul, celor consumate. Aprinderea rachetelor se face electric.