În linie cu politica de mediu a Comisiei Europene, autorităţile de la Bruxelles au decis ca, de la 1 ianuarie 2012, şi companiile aeriene să intre în rândul celor care trebuie să cumpere certificate de emisii de dioxid de carbon, alături de cele din energie şi industrie. Aceasta deoarece sectorul transporturilor se numără printre principalele surse de poluare ale planetei.
Mecanismul de certificate de emisii este menit să încurajeze companiile să investească pentru reducerea poluării, să diminueze consumul de carburanţi şi să utilizeze biocombustibili. Astfel, ele trebuie să cumpere un număr de certificate echivalent cu tonele de dioxid de carbon pe care le emit.
Comisia Europeană nu cedează. „Nu intenţionăm să modificăm legislaţia, însă suntem deschişi să discutăm cu partenerii noştri pe marginea modului de implementare”, a afirmat Isaac Valero-Ladron, purtător de cuvânt al Agenţiei pentru Schimbări Climatice.
La rândul său, comisarul european de resort, Connie Hedegaard, spune că se aşteaptă ca operatorii aerieni să respecte legile UE, „aşa cum şi UE respectă legile americane”.
In ideea de a media acest conflict, Asociaţia Internaţională pentru Transportul Aerian (IATA) a cerut ajutorul Agenţiei pentru Aviaţie din cadrul Naţiunilor Unite pentru a elabora un program asumat de toţi operatorii la nivel global.
Alte articole care s-ar putea sa-ți placă
Tag-uri: airbus, aviatie comerciala, avioane comerciale, bilete de avion, biocombustibili, boeing, featured, iata, noxe, Noxele avioanelor încaieră UE cu SUA, poluare, SUA
Categorie:: Pilot Magazin, Ultimele Stiri