GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
zbor-de-agrement

Primul avion de pasageri construit in Romania – in paragina!

[ 4 ] 10 octombrie 2011 |

Libertatea.ro, cu ajutorul istoricului Dan Antoniu au publicat o serie de fotografii cu primul avion de pasageri construit in Romania – un RomBac înmatriculat YR-BRA în anii ‘80, ce a ajuns, ca şi industria aeronautică românească, o epavă!

acum 72b62199d6 300x129 Primul avion de pasageri construit in Romania   in paragina!Avionul îşi doarme “somnul de veci”, sub înmatricularea AP-BFC, în apropierea hangarului Tehnic al Tarom, de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, alături de un alt aparat identic.

La începutul anilor 80, avionul cu înmatricularea YR-BRA avea să marcheze începutul unui capitol important în domeniul aviatic românesc. În premieră, în ţara noastră începea construcţia unor avioane de pasageri moderne sub licenţa britanică. BAC-ul era un avion care necesita doar doi piloţi şi însoţitorii de bord. Nu se mai zbura cu mecanic de bord şi navigator.

Modernizarea alertă a domeniului a venit de hac, însă, modelului BAC sau RomBac, varianta construită la noi, la Romaero Băneasa. Impunerea unor restricţii de zgomot a dus la eliminarea acestor avioane din flotele diverselor companii europene. YR-BRA, folosit într-o primă fază de Tarom a ajuns să zboare prin ţări unde regulamentele privind zgomotul erau mai blânde. Aşa a ajuns să fie închiriat companiei Aero Asia.

avion 1 018231cc17 Primul avion de pasageri construit in Romania   in paragina!

Sursă foto: Arhiva personală a profesorului Dan Antoniu

avion 3 976c45066d Primul avion de pasageri construit in Romania   in paragina!

Sursă foto: Arhiva personală a profesorului Dan Antoniu

Până la urmă, aparatul a ajuns în România, fiind parcat pe o platformă veche a aeroportului Otopeni. Sunt şanse foarte slabe să mai vedem acest aparat zburând. Mai mult, la un moment dat s-a încercat casarea acestuia. Noroc cu administraţia Aeroportului Henri Coandă care a văzut utilitatea aparatului şi a decis să îl salveze. Acum, avionul e folosit pentru aplicaţiile echipelor de intervenţie (pompieri, salvatori sau trupe speciale).


Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Editorial, Ultimele Stiri



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (4)

Feed RSS pentru comentarii

  1. oribil! dar obisnuit pe la noi… :(

  2. MirceaS spune:

    Dacà nu mà însel, titlul de “primul avion de pasageri construit în România” ar fi uzurpat, deoarece a fost construit ICAR Comercial prin anii ’30, fara sa mai vorbim de transformarea bombardierului de Havilland DH.9 în avion de pasageri, la Arsenalul de la Cotroceni.

  3. duca christian spune:

    unele avioane sunt bijuteri un avion ca acesta un adevarat pacat sa se lase in urma amintirilor sa se aseze praful sau mai bine zis sa se ajunga la fier vechi.dar privind viitorul cu noua tecnologie totul se schimba in mai inovativ sau mai periculos cum a fost cazul de concord ca au fost nevoiti sa il scoata din circolazie pentru accidentele intimplate.

  4. dan popescu spune:

    nimic bun romanesc nu tebuie sa mai scape. Generatiile viitoare nici nu vor mai invata la scoala ca a existat vreodata o tara numita Romania! Asta-i dezideratul multor forte puternice si de la est si de la vest.
    Daca tot onor personalul de la Tarom e zob de suparare ca le-au taiat din macaroana, de ce nu se face o asociatie non – profit care sa conserve si sa expuna aeronavele ce ies din uz? Un muzeu este interzis? Pe una din platformele de la aeroport nu se poate organiza nimic? Ingradit, bilete la intrare, personal minim, veterani-pensionari pe post de ghizi, si asa mai departe. Este plina Anglia de asemenea intiative, si la ei se plictisesc coloneii la pensie cu j’de mii de lire pe luna…Uite, daca vreti ma dau de exemplu: pot lua “in adoptie” un MIG, oricare, de la 15 la 29 sub contract sa-l ridic de unde este, sa-l transport pe un teren al meu privat, sa-l ingrijesc, sa-l integrez circuitului turistic intr-o zona turistica in care nu au existat avioane niciodata. Cu conditia sa fie intreg, sa poata capata valoare expozitionala. Si costumul de pilot daca se poate, sa-l pun pe un manechin…si asa nu se pierde o aeronava, si o voi lasa mostenire….ajutati un avion sa supravietuiasca, si ducem un pic traditia mai departe. !!! contactati-ma, Sunt sigur ca mai sunt si altii care ar putea si ar vrea sa faca acelasi lucru.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement