GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

Tragedia din Reno – defectiune tehnica

[ 0 ] 1 octombrie 2011 |

Agentii de investigare federali au emis rezultatele preliminarii, referitoare la accidentul P-51 Mustangului prabusit recent peste public, in Reno, in timpul unui show aerian din SUA.

Photo: Garret Woodman/Associated Press

Photo: Garret Woodman/Associated Press


Cu toate ca nu se da o concluzie exacta a prabusirii, se sugereaza defecte tehnice.

In urma prabusirii aeronavei, pilotate de Jimmy Leevard, un pilot veteran, au fost ucise 11 persoane si ranite alte 66.

Batranul pilot si-ar fi pierdut cunostiinta in timpul zborului, datorita trimmerului pierdut in aer. Echilibrul avionului s-a dereglat, s-a “ridicat de bot brusc”, iar lui Leevard i s-ar fi pus “valul negru”.

Ce este trimmerul?

Aceasta comanda este folosita pentru a neutraliza fortele de pe suprafetele de comanda in timpul zborului. In manevre mai ample, efortul de pe comenzi este substantial mai mare decat forta pilotului, iar trimmerul neutralizeaza acest lucru. Totodata, comanda de trimaj este folosita pentru a echilibra avionul, in functie de vant, incarcatura.

La un avion de genul Mustangului prabusit, fiind folosit in competitii precum cea de la Reno, se modifica parametrii de zbor. Se scurteaza aripile, mutandu-se centrul de greutate. Avionul devine “mai greu de coada”, ceea ce il face sa zboare cu viteze mai mari decat cele pentru care a fost construit.

Nu este un incident singular

Anchetatorii au asemanat acest incident cu cel din ’98 al lui Bob Hannah, ce zbura tot un P-51 modificat. La viteze de 450 km/h, Mustangul a ramas fara trimmer, ridicand-se de bot brusc in sus. Pilotul si-a pierdut cunostiinta, insa a avut noroc ca aparatul a urcat suficient de mult, drept, cat acesta sa isi recapete cunostiinta si sa aterizeze in siguranta.

Mesaje asemănătoare:

  1. O defectiune la motor a fortat parasutistii sa sara mai devreme
  2. Sase luni de inchisoare dupa ce a falsificat documentele privind centrajul si bagajele unei aeronave
  3. Au vazut cum se rupe avionul chiar in fata lor!
  4. CEA 309 Mehari – Avionul de “acro” al studentilor brazilieni
  5. Pe cerul unei zile de vară
  6. 16 lucruri pe care trebuie sa le faci ca pilot!
  7. Guion Bluford a dat mana cu…Sebastian

Tag-uri: , , , , ,

Categorie:: Editorial, Pilot Magazin, Ultimele Stiri

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.