Ieri, 3.11.2011 pe Aeroportul Otopeni, unei aeronave BAC 1 – 11 ce transporta 55 de pasageri plus cinci membri ai echipajului, in timpul rularii pentru decolare i-a explodat un cauciuc al trenului de aterizare principal – dreapta. Aparatul de zbor a virat violent pe aceeasi parte, trenul a cedat iar aripa dreapta a luat contact cu asfaltul pistei.
Acest lucru a dus la ruperea fuselajului si la aparitia unui incendiu in zona centrala (zona aripii). Avionul, pe langa pasagerii din carlinga era incarcat cu 10 tone de kerosen, iar in cala de bagaje era depozitat un colet cu o sursa radioactiva inchisa.
O parte din pasageri au reusit sa iasa, insa trei dintre ei au decedat din cauza exploziei si a monoxidului de carbon. Alte 27 persoane au fost ranite, sapte fiind in stare critica, iar alte sase au ramas incarcerate in structura BAC-ului. Coletul din cala a fost in pericol sa fie deteriorat, iar cei din jurul aparatului de zbor sa fie iradiati.
Fortele de ordine din aeroport au fost primele la fata locului cu autospeciale de stingere a incendiilor, urmate de serviciile de Pompieri, Descarcerare, Ambulanta, Jandarmerie. Ranitii au fost transportati dupa gravitatea afectiunilor in spitalele mobile montate pe calea de rulare a aeroportului sau la spital. O echipa USISU Ciolpani a izolat coletul radioactiv.
Din fericire, acesta a fost doar un exercitiu simulat in timp real, organizat de Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti si de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Codrii Vlasiei” al Judetului Ilfov.
Fortele implicate in simularea de ieri sunt urmatoarele:
Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Codrii Vlasiei” al Judetului Ilfov, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Dealul Spirii” Bucuresti, SMURD, USISU Ciolpani, Inspectoratul de Politie Ilfov, Inspectoratul de Jandarmi al Judetului Ilfov, Serviciul de Ambulanta Bucuresti – Ilfov, Serviciul de Politie Transporturi Aeriene, Centrul de Supraveghere si Controlul Trecerii Frontierei AIHCB, SRI, Baza 90 Transport Aerian, ROMATSA DSNAB, Tarom, Globe Ground SRL, Menzies Aviation Romania.
Cu totii au colaborat si s-au sincronizat in rezolvarea cat mai rapida si eficienta a acestei situatii limita.
Fotoreportajul de mai jos este realizat de colegul nostru Bogdan Enachi:
Thumbs down, stire prezentata intr-o maniera cancanista, total neprofesionista. Inca o greseala din acest gen si renunt la stirile de la Pilot Magazin.
It’s not funny :(
uncool..
chiar deloc..va transformati in tabloid ieftin sau ce se intampla?
Thumbs down, stire prezentata intr-o maniera cancanista, total neprofesionista. Inca o greseala din acest gen si renunt la stirile de la Pilot Magazin.
Cam asa sunt toate stirile voastre,voi lucrati de fapt la o revista de scandal nu? Se vede ca nu aveti nici o legatura cu Aviatia.Trist.
Intradevar un astfel de titlu nu are ce cauta intr-o revista care se vrea profesionista..