Te afli aici: Acasa » Avioane » Maule – un STOL de patru locuri
Inainte de toate, sa va explic ce inseamna STOL. Abrevierea vine de la Short Take Off and Landing, sau pe romaneste aterizari si decolari scurte. Aeronavele cu aceste performante incep sa fie din ce in ce mai cautate, mai ales in lumea zborului ultrausor. De ce? Pentru simplul fapt ca le poti ateriza oriunde si sunt mai sigure (avand o viteza mica la aterizare).
Dar Maule? De ce un stol de patru locuri?
Pentru a zbura un avion de patru locuri trebuie, in primul rand sa detineti o licenta PPL (Private Pilot Licence). Aceasta categorie de avioane este mai grea, de cele mai multe ori functioneaza cu AvGas (benzina de aviatie) si nu se pot opera de pe orice “tarla” (sau aerodrom). Ele au nevoie de o pista mai lunga pentru decolare-aterizare.
Chiar daca un STOL de patru locuri nu va decola sau ateriza ca un STOL de doua locuri…caracteristicile de short take of and landing il vor face totusi operabil pe destule aerodromuri (sau aerodroame…dexul zice ca ambele variante sunt bune). In Romania nu multe locuri de zbor s-ar potrivi acestei categorii de avion, iar taxele de aeroport sunt mari. Daca punem la socoteala si faptul ca poate zbura cu benzina de 100 de la pompa, in loc de AvGas…putem concluziona ca MAULE este avionul de patru locuri ideal pentru tara noastra.
Prietenii nostri de la Kronfly Airclub Brasov ne-au povestit cum au adus primul si singurul Maule in Romania. Tot cu ei, pentru a ne convinge de capacitatile acestei aeronave, am zburat deasupra Brasovului.
Avantajele unui MAULE
- Maule of Romania comerializeaza gama de avioane Maule, produse in Statele Unite de Maule Air Inc., o veche firma de familie, printre ultimii producatori independenti de avioane din lume.
- Avioanele Maule, binecunoscute peste ocean pentru robustetea, fiabilitatea si in special pentru performantele STOL (Short Take Off and Landing), sunt ideale pentru munca aeriana si pentru infrastructura aeroportuara a Romaniei.
- Avioanele sunt fabricate cu un singur motor, cu puteri incepand de la 160 pana la 260 de CP, motoare cu piston, sau 420 de CP turboprop.
- Maule se fabrica in configuratie triciclu dar in Statele Unite cea mai populara configuratie este cea cu bechie (specifica STOL-urilor).
- Flotoarele si schiurile care se ataseaza avionului ii permit sa ajunga acolo unde nici un alt avion nu poate ajunge.
- Geamurile “observator” care inconjoara cabina il fac ideal pentru supraveghere aeriana, fiind aprobat sa zboare fara o parte din usi. Astfel poate fi folosit la filmari sau fotografie.
- Poate fi dotat cu carlig de remorcare, potrivit cluburilor de planor sau reclamei aeriene cu banner.
- Foarte important pentru zona noastra este faptul ca celula dotata cu motor cu piston are Mogas STC, deci poate folosi benzina auto si nu Avgas.
- Nu in ultimul rand, pretul de achizitie al avionului si costurile de exploatare sunt inferioare altor avioane din categoria celor de patru locuri; in acelasi timp in care masa utila transportata si autonomia sunt superioare.
Specificatii (pentru a intelege imaginea recomandam click dreapta – view image):
Cum se fabrica un MAULE:
Incoming search terms:
Alte articole care s-ar putea sa-ți placă
- 23 iulie 2011 -- Piper Cub, cel mai popular STOL? (0)
- 3 ianuarie 2013 -- Backcountry Super Cubs Mackey SQ2 – Piper Cub-ul cu STEROIZI | VIDEO (1)
- 20 aprilie 2011 -- Avionul cu decolare si aterizare scurta Dornier Do 228 (0)
Tag-uri: avioane de patru locuri de vanzare, avioane de patru persoane, avioane stol, ce inseamna stol, cel mai bun avion de patru locuri pentru romania, cum se fabrica un avion, featured, infrastructura aeroportuara din romania, Maule - singurul STOL de patru locuri, ppl, stol, zbor
Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!
Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.
Ori nu stiti ori nu va pasa ca va faceti de ras. In Romania inca mai sunt active o gramada de avioane PZL 104 Wilga. Si private si ale AR.
Sa spuneti ca Maule este singurul STOL cu 4 locuri din Romania ?…… !?
Aveti dreptate. Am modificat titlul.
Am vazut la “Cum se fabrica?”, pe Discovery, un material realizat in fabrica Maule. Aratau cum se face acest avion. O sa caut pe You Tube, poate exista un material video. E foarte interesant
La finalul articolului este exact filmul de care spui:)