GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

In exclusivitate pentru pasionatii de aviatie din Romania: Noel Jones – pilot si antrenor de acrobatie ne povesteste despre cariera sa si despre Yak-52-ul sau unic!

[ 0 ] 25 decembrie 2011 |
  • Omul

Noel Jones este un zburator in varsta de 46 de ani licentiat ca pilot comercial. Experienta sa cuprinde peste 3.000 de ore de zbor pe 60 de tipuri de aeronave. In prezent zboara in competitii de acrobatie pentru Yak 52 si ii invata si pe altii sa faca diverse manevre, atat pentru incepatori cat si pentru avansati.

Ca si familist, Noel are o fata de sapte ani si adora sa le vorbeasca copiilor despre avioane si aviatie. Daca il intrebi care este locul sau preferat, Mr.Jones iti va raspunde: „zborul pe verticala cu Yak 52.”

promo shots 2010 0551 In exclusivitate pentru pasionatii de aviatie din Romania: Noel Jones   pilot si antrenor de acrobatie ne povesteste despre cariera sa si despre Yak 52 ul sau unic!

In premiera pentru publicul pasionat de aviatie din Romania, un pilot de acrobatie din strainatate a acceptat sa ne povesteasca despre cariera sa si Yak-52 – ul pe care il piloteaza, unul dintre cele mai puternice si usoare Yak-uri din lume!


  • Pilot Magazin: Cu ce te ocupi cand nu esti la zbor?

Noel Jones: Sunt proprietarul unor afaceri din domeniul fabricatiei, ceea ce imi da libertatea de a face ceea ce vreau, adica sa ma implic in domeniul zborului si al instructajului. Cum nu trebuie sa imi castig existenta din aviatie, precum altii, m-am specializat in pregatirea celor care deja au o licenta de zbor si trecerea lor pe alte tipuri de aeronave, chiar pe avioane de acrobatie. Astfel nu concurez cu scolile de zbor unde se obtin licentele.

  • Pilot Magazin: De unde pasiunea pentru aviatie si zbor?

Noel Jones: De mic copil am fost incantat de aviatie, dar niciodata nu m-as fi gandit ca o sa invat sa zbor. Am copilarit la o ferma langa o baza de antrenament a celor de la U.S. Air Force. Zborurile lor zilnice pe deasupra casei parintesti reprezentau pentru mine o evadare din cotidian. Eu ii ajutam pe ai mei sa cultive pamantul fermei, iar avioanele zburau pe deasupra mea.

Vinovata pentru faptul ca m-am apucat de pilotaj a fost sotia mea care m-a dus la o prima lectie de zbor, dupa ce am pornit afacerea de care va spuneam mai sus.

  • Pilot Magazin: De acrobatie cum te-ai apucat?

Noel Jones: Intotdeauna m-a atras ideea de a imi perfectiona tehnica de a iesi din anumite manevre, cum ar fi vria, si de a ii invata si pe altii ce stiu eu sa fac. In zona in care locuiesc avem multe scoli de zbor si multi pasionati care isi construiesc avioane in garaj. Acesti doi factori m-au determinat sa imi perfectionez stilul de zbor, facandu-ma omul la care vin toti cand este vorba sa isi testeze avionul abia construit sau sa invete cateva manevre ce tin de siguranta.

Totodata, un alt business-man local, Bob Harris, membru al IAC International Aerobatic Club, m-a inscris intr-un concurs de acrobatie in 2004. Am fost uimit de ce am vazut acolo si mi-am dat seama ca vreau sa invat sa fac si eu acrobatie la precizia si finetea celor prezenti la acea competitie.

  • Pilot Magazin: Pe ce tip de aeronava ai invatat sa faci manevre acrobatice?

Noel Jones: Nu numai unul. Am invatat acrobatia pe avioane precum T-6, Vans RV-8, Pitts S-2B, Citabria. Oricum, mi-ar placea sa invart orice avion caruia ii este permis sa faca acest lucru!

Intr-un timp am detinut un Citabria, cu care i-am introdus si pe altii in lumea vriei si a recuperarii din vrie. Acest avion era ideal pentru acest lucru, fiind asemeni unui Cessna.

  • Pilot Magazin: De ce ai ales, dintre atatea tipuri de aeronave, tocmai un Yak sa faci ceea ce faci acum?Tri City 2011 day 2 left 31 In exclusivitate pentru pasionatii de aviatie din Romania: Noel Jones   pilot si antrenor de acrobatie ne povesteste despre cariera sa si despre Yak 52 ul sau unic!

Noel Jones: Domnul care m-a introdus in competitiile de acrobatie a detinut inaintea mea acest aparat. El si-a cumparat un Extra 300, asa ca Yak-ul l-am luat eu. Mi-a placut acest avion, motorul sau in stea si caracteristicile de zbor. Aparatul are 400 de cai putere si l-am usurat de vreo 110 kilograme, eliminand tot ce nu era necesar si il ingreuna. Astfel a luat nastere Bad Yak (nr. Yak-ul Rau), unul dintre cele mai usoare Yak-52-uri din lume.


  • Pilot Magazin: Care este pentru tine cea mai provocatoare manevra acrobatica?

Noel Jones: Nici o figura nu este dificila. Este mai mult vorba de unde este amplasata, intr-o succesiune de manevre, astfel incat devine dificila. De exemplu nu imi place sa suport multe G-uri pozitive dupa ce am trecut printr-o serie de G-uri negative. Imi place insa sa fac verticale. Bad Yak zboara atat de frumos pe verticala!

Tri City day 8x101 In exclusivitate pentru pasionatii de aviatie din Romania: Noel Jones   pilot si antrenor de acrobatie ne povesteste despre cariera sa si despre Yak 52 ul sau unic!

Tri City 2011 day 2 left 5 Copy1 In exclusivitate pentru pasionatii de aviatie din Romania: Noel Jones   pilot si antrenor de acrobatie ne povesteste despre cariera sa si despre Yak 52 ul sau unic!

  • Pilot Magazin: Ai avut incidente semnificative in timpul manevrelor de acrobatie?

Noel Jones: Nu am avut niciodata probleme de genul. Doar la un raid  am ramas blocat trei zile in Canada. Am aterizat atunci pe un vant de 68 de noduri si o vizibilitate de doar o jumatate de mila.

  • Pilot Magazin: Ce planuri de viitor ai?

Noel Jones: Cu toate ca sunt implicat in competitile de acrobatie, sunt mai mult un organizator decat un competitor. Vreau sa ma focusez pe antrenamentele pentru astfel de concursuri.

  • Pilot Magazin: Ai un mesaj pentru pasionatii de zbor din Romania care citesc pilotmagazin.ro?

Noel Jones: Tot ce pot spune este sa fiti eficienti in ceea ce faceti, pastrand o latura distractiva a lucrurilor. Daca nu va distrati, nu va veti simti confortabil. Daca exista un element al zborului care va face sa va simtiti nesiguri, sa vi se para greoi, gasiti pe cineva care are mai multa experienta si invatati de la el. Exersati acele parti pana va veti bucura si de ele.

  • Masinaria

La mijlocul anilor ’70 Rusia trebuia sa isi reinnoiasca flota de avioane de antrenament. Dintre toate propunerile primite de statul rus, fabrica Yakovlev a castigat cu proiectul Yak 52. Acest avion a intrat in productie in 1979 si a fost construit sub licenta URSS pana in 1991, intr-un numar de peste 1.800 bucati.

Avionul a indeplinit si indeplineste inca multe roluri: avion de antrenament, pentru acrobatie dar si pentru trecerea pe avioane militare cu reactie.

Cockpitul sau are multe asemanari cu Mig 17 si Mig 21, cum ar fi sistemul idendic de monitorizare al motorului (turatiile sunt in procentaj – % , si nu in rpm – rotatii pe minut), dar si ale comenzilor. Similaritatile nu se opresc aici: finetea, adica rata de planare a Yak-ului se aseamana cu cea a Mig-ului, fiind foarte mica, pentru ca pilotii sa se obisnuiasca cu acest lucru.

Yak 52 a fost sau inca este folosit ca avion de antrenament in Rusia, Armenia, Georgia, Ungaria, Lituania, Romania si Vietnam.

Bad Yak, protagonistul articolului nostru este la baza un Yak militar dar care a fost sever modificat: Motorul original a fost inlocuit de un M14PF supraalimentat de noua cilindrii cu o putere de 400 de cai. Totodata s-a lucrat si la greutate, el fiind mai usor cu 110 kilograme fata de modelul militar.

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Exclusivity for Romania: Noel Jones – a YAK 52 pilot and aerobatic trainer speaks about his carrier and his unique airplane!
  2. Aviatia sportiva a comemorat 60 de ani de aviatie reactiva in Romania!
  3. Omul care a reusit primul Infinity Tumbling din Romania – Thomas Ledniczky | VIDEO
  4. Lectia de zbor: Cunoaste-ti nevoia de oxigen. Totul despre hipoxie
  5. 101 ani de la primul zbor al unui avion romanesc, in Romania
  6. Maule in România, prin zãpadã si cenuşã
  7. Lumea pe dos vazuta de Nicolas Ivanoff

Tag-uri: , , , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Editorial, Pilot Magazin, Pilot Magazin TV

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.