Te afli aici: Acasa » Avioane » Avionul romanesc IAR 99 Soim # 2
- continuare -
- GENERALITÃTI
AIR | Regulament francez de aviatie |
AvP-970 | Regulament englez de calcul pentru aeronave militare |
BS | Standard englez |
DEF | Norma departamentala engleza de aviatie |
DTD | Norma departamentala engleza de aviatie |
GC | Norma franceza (Generalite de Controle) |
IC | Norma franceza (Aerospatiale Instruction de Controle) |
ICDH | Norma franceza (Aerospatiale Instruction de division control helicopteres) |
ICT | Norma franceza (Messier Instruction Centre Technique) |
ICU | Norma franceza (Aerospatiale Instruction de Controle usine) |
ICUMA | Norma franceza (Aerospatiale Instruction de Controle) |
IFM(IFMA) | Norma franceza (Aerospatiale Instruction de fabrication) |
IGC | Norma franceza (Aerospatiale Instruction generale de controle) |
IPRO | Denumire comerciala |
LN | Norma germana |
MC | Norma franceza (Aerospatiale Memoire de controle) |
MIL | Regulament american de calcul si proiectare |
MP | Norma franceza (Aerospatiale Manual de production) |
NAv | Norma romaneasca de aviatie |
NCT | Norma franceza (Messier Norme Centre Technique) |
NFL | Norma franceza de aviatie |
SAEJ | Standard american (Society Automatic Engineer’s) |
SIMRIT | Catalog etansari hidropneumatice |
TUV | Norma de aviatie iugoslava (Tehnicki Uslovi Vazduhoplovstva) |
WH |
Norma germana (Werkstoff Handbuch)
|
Produsul reprezinta un avion de ultima generatie atit din punct de vedere al inzestrarii cit si al capabilitatilor operationale. Desi initial, a fost conceput ca avion de trecere pentru avionul MIG 21 – LANCER, produsul poate fi utilizat ca avion de trecere pentru orice avion de lupta modern din inzestrarea fortelor NATO cum ar fi: F-16, F-18, TORNADO, RAFALE, EUROFIGHTER, MIRAGE 2000, s.a.
Avionul IAR 99 SOIM este un avion modern de scoala si antrenament avansat dispunand de:
- Capabilitati complete de control si monitorizare a elevului de catre instructor;
- Dotare cu sisteme moderne de navigatie aeriana (ILS,VOR, DME) si de navigatie de precizie(INS, GPS, ADC),integrate unui sistem hibrid de navigatie(HNS);
- Inzestrarea cabinelor cu sisteme multifunctionale moderne de afisare a informatiilor (HUD, display-uri color MFCD si monocrome MFD);
- Capabilitati de instruire privind utilizarea mijloacelor RADAR de bord datorita inzestrarii cu sistemul de radar virtual (VRDR);
- Capabilitati de instruire privind utilizarea mijloacelor HOTAS si DASH;
- Dotare cu sistem de simulare a defectelor;
- Facilitati de inregistrare a misiunilor de zbor pe caseta video magnetica, impreuna cu parametrii afisati, permitind reconstituirea la sol a intregii misiuni;
- Facilitati de planificare a misiunilor de zbor, informatiile fiind depuse pe suport magnetic permitind interpretarea dupa zbor a informatiilor.
Avionul IAR 99 SOIM poate executa misiuni de lupta complexe, de urmatoarele tipuri:
- atac la sol asupra trupelor si obiectivelor terestre ale inamicului in cimpul tactic si operativ precum si operatiuni de sprijin acordat trupelor proprii;
- interceptarea si distrugerea tintelor aeriene, la altitudini mici si medii;
- cercetare si recunoastere aeriana in cimpul tactic si operativ.
- armament artileristic cu cadenta mare de tragere;
- bombe de diferite tipuri si incarcaturi, ghidate sau neghidate;
- rachete de diferite tipuri si incarcaturi, nedirijate, dirijate si autodirijate
- sisteme de bruiaj radioelectronic activ (orbire electronica);
- sisteme de lansare si dispersare de tinte false;
- sistem modern de avertizare antiradar;
- sistem de radiolegatura secreta cu salt de frecventa.
Inzestrarea avionului cu sisteme si echipamente de bord complexe, manevrabilitatea si performantele de care acesta dispune, ii permit sa indepineasca misiunile de lupta in conditii meteorologice normale sau grele, atit ziua cit si noaptea.
Caracteristici tehnico-tactice si cerinte operationale.
Generalitati.
Avionul IAR 99, este un avion de antrenament avansat , sustinere aeriana si recunoastere , monomotor cu reactie, cu doua locuri dispuse in tandem, de constructie complet metalica, avand urmatoarele particularitati constructive:
- fuzelaj de tip semicoca, cu structura clasica compusa din cadre,longeroane, lise, rigidizori, invelis si elemente din panouri fagure;
- aripa trapezoidala dreapta cu structura integrata, parasol, prevazuta cu rezervoare de combustibil interne, cate doua in fiecare semiaripa;
- ampenaj orizontal trapezoidal, cu stabilizator avand structura clasica si profundor cu elemente din structura fagure;
- ampenaj vertical trapezoidal cu deriva avand structura clasica si directie cu elemente din structura fagure;
- tren de aterizare triciclu escamotabil, cu amortizoare oleopneumatice, sistem de franare hidraulica si defranare automata;
- doua cupole cu deschidere manuala de la stanga la dreapta;
Caracteristici generale ale avionului.
|
|
Lungimea (fara tubul Pitot) | 11,01 m |
Anvergura | 10,16 m |
Inaltimea | 3,898 m |
Unghiul de stationare | 1,30 |
Masa avionului gol echipat | 3320 kg |
Masa maxima la decolare: | |
- varianta lisa cu doi piloti | 4600 kg |
- varianta de lupta cu container tun si patru suporti multipli cu 3 bombe(2 x 100 kg + 1 x 50 kg fiecare) | 5850 kg |
Tractiunea motorului in conditii standard | 1760 -1814 kgf |
Aripa | |
Anvergura teoretica | 9,85 m |
Coarda medie aerodinamica | 1,9629 m |
Coarda in PVS | 2,5 m |
Coarda la extremitate | 1,3 m |
Suprafata aripii | 18,71 m2 |
Unghiul de sageata la 0,25c | 6°35′ |
Unghiul diedru | 30° |
Unghiul de calare | 10° |
Profilul in PVS | NACA 64 A-214 |
Profilul la extremitate | NACA 64 A-212 |
Flapsul | |
Suprafata | 2×1,270 m2 |
Semianvergura | 2,257 m |
Bracajul | +20°/+40° |
Eleronul | |
Suprafata | 2×0,783 m2 |
Semianvergura | 1,808 m |
Bracajul | +15° |
Ampenajul orizontal | |
Anvergura | 4,12 m |
Suprafata | 4,371 m2 |
Profilul | NACA 64A-009 |
Unghiul de sageata la 0,25c | 9° 8′ |
Unghiul de calare | 1° |
Profundorul | |
Suprafata | 2×0,6247 m2 |
Bracajul | -20° / +10° |
Ampenajul vertical | |
Inaltimea | 1,96 m |
Suprafata | 2,548 m2 |
Profilul | NACA 64A-008 |
Unghiul de sageata la 0,25c | 34° |
Directia | |
Suprafata | 0,629 m2 |
Bracajul | +25 |
Trenul de aterizare | |
Ecartamentul | 2,686 m |
Ampatamentul | 4,427 m |
Varianta de antrenament | |
Viteza maxima in zbor orizontal la H=0 | 760-830 km/h |
Viteza maxima in zbor orizontal la H=9000 m | 800-850km/h |
Numarul Mach maxim de zbor la H=0 | 0,63-0,70 |
Numarul Mach maxim de zbor la H=9000 m | 0,70-0,76 |
Viteza ascensionala la H=0 | 25-30 m/s |
Plafonul practic (Vv =2,5 m/s) | 12.000 m |
Lungimea de decolare | 850 m |
Lungimea de aterizare | 950 m |
Durata maxima de zbor cu combustibil intern (rezerva de combustibil 3%) |
2h30min |
Distanta maxima de zbor cu combustibil intern (rezerva de combustibil 3%) |
1100 km |
Varianta de lupta cu cinci puncte de acrosare | |
Viteza maxima de zbor orizontal la H=0 | 640 km/h |
Viteza ascensionala la H=0 | 15-20 m/s |
Plafonul practic | 10.000 m |
Lungimea de decolare | 950 m |
Lungimea de aterizare | 1150 m |
Durata maxima de zbor cu combustibil intern (rezerva combustibil 10%) |
1h 30min |
Distanta maxima de zbor
(rezerva combustibil 0) |
950 km |
Lungimile de decolare si aterizare se dau peste un obstacol de H=15 m.
- va urma-
Sursa: TopGun
Incoming search terms:
- avionul romanesc (11)
Alte articole care s-ar putea sa-ți placă
- 4 aprilie 2011 Eurofighter Typhoon (6)
- 31 martie 2011 Franţa îşi promovează avioanele de luptă Rafale cu ajutorul conflictului din Libia (0)
- 7 februarie 2012 Avionul romanesc IAR 99 Soim # 3 (1)
Tag-uri: a fost conceput ca avion de trecere pentru avionul MIG 21 - LANCER, avion, avion militar, Avionul romanesc IAR 99 Soim # 2, eurofighter, f 18, featured, MIRAGE 2000, produsul poate fi utilizat ca avion de trecere pentru orice avion de lupta modern din inzestrarea fortelor NATO cum ar fi: F-16, Produsul reprezinta un avion de ultima generatie atit din punct de vedere al inzestrarii cit si al capabilitatilor operationale. Desi initial, rafale, s.a., tornado
Categorie:: Avioane
Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!
Autorul acestui articol: Mihai Nazare. Vezi profilul complet.