Pin It
GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

TAROM a introdus pentru o zi o cursa aeriana speciala: zbor in culisele companiei | Reportaj FOTO – VIDEO

[ 1 ] 13 februarie 2012 |

Compania Nationala de Transporturi Aeriene a Romaniei a fost infiintata in ’54, fiind atat martora cat si participanta la dezvoltarea aviatiei din tara noastra.

Flota TAROM este una dintre cele mai numeroase din Europa, mai exact din 23 de aparate de zbor. De doi ani, transportatorul aerian national face parte din SkyTeam, a doua ce mai mare alianta internationala din lume, ce ofera pasagerilor si membrilor sai multe facilitati si conexiuni. Acest SkyTeam ofera clientilor posibilitatea de a acumula mile, pe care sa le foloseasca in zboruri cu orice companie membra a grupului.

YR – BGD la zbor. In prezent este demontat in hangar, dupa cum veti vedea in continutul acestui reportaj, pentru verificari si eventuale reparatii

TAROM a organizat de curand pe pagina  de facebook un concurs pentru pasionatii de aviatie. “Vreau sa patrund in culisele TAROM” a fost mesajul pe care acestia au trebuit sa il afiseze, iar cei care adunau cele mai multe like-uri (voturi), mai exact primii 20, aveau sa castige un bilet de avion cu totul special: un zbor in culisele companiei.

La inceputul saptamanii trecute, cei 20 de pasionati care au convins reprezentantii TAROM ca intr-adevar vor sa cunoasca mai indeaproape compania, au fost anuntati ca vineri, la ora 9.30 aveau sa fie imbarcati in avionul ce asigura aceasta cursa cu destinatie speciala.

Pasagerii mult doritei curse  au avut ocazia sa descopere etapele premergatoare unui zbor, explicate chiar de catre echipaj, au avut ocazia sa vada o aeronava in timpul reviziilor si au facut cunostiinta cu personalul profesionist si pasionat fara de care pasarile de fier nu s-ar ridica de la sol.

  • Cum se pregateste un zbor?

Din cele povestite chiar de catre echipajul nostru, am aflat ca pilotii vin cu cel putin o ora inainte de ora la care este programat zborul. Inainte de toate, ei opresc la biroul OCC (Operations Control Center) pentru “a semna condica”. In cadrul aceluiasi birou isi preiau apoi informatiile de ultim moment ale cursei (NOTAM-uri, METAR).


Dupa toate acestea, atat pilotii cat si insotitoarele de bord se duc in sala de briefing unde analizeaza dosarul cursei ce va urma. Acesta contine planul de zbor, informatii despre ruta, isi pun la punct detaliile organizatorice. Cine este Pilot Flying (PF) si cine este PNF (Pilot Non Flying). Stiu, multi dintre voi credeati ca doar comandantul piloteaza avionul. Gresit. Ambii piloteaza. Diferenta este ca un comandant fata de copilot are putere de decizie in caz de, Doamne fereste ceva.

Dupa pregatirea cabinei, a echipamentelor de siguranta, a conexiunii radio si citirea checklist-ului, avionul este aliniat pentru decolare.

  • Deosebirea dintre PF si PNF

Dupa cum spune si numele, PF se ocupa de pilotarea avionului in timp ce PNF face calculele de performanta la decolare si in zbor in functie de conditiile meteo si incarcatura si se ocupa de conversatiile radio. De cele mai multe ori, la intoarcerea din curse rolurile se schimba.

  • Munca din spatele zambetului unei insotitoare de bord

Si pentru ele munca incepe cu o ora inainte de a urca in avion, odata cu sesiunea de briefing, alaturi de piloti. Dupa ce au fixat toate detaliile zborului cu acestia, insotitoarele au propria sesiune de briefing unde stabilesc modurile de actiune la bord in anumite situatii. Se stabileste cine fixeaza serviciile pentru Business Class, de exemplu, sau se stabilesc unde sta fiecare insotitor in avion pentru a putea acoperi orice procedura in situatii de urgenta.

Tot ele verifica si echipamentele de siguranta, extintoare, truse medicale si produsele de catering. Inainte ca noi, pasagerii sa urcam in aeronava, insotitoarele de bord fac si un Security Check, in eventualitatea in care in avion se gasesc obiecte pierdute sau suspecte. Aceasta ultima verificare se face de PATRU ori pe o cursa dus – intors.

Dupa imbarcarea pasagerilor, sefa de cabina transmite comandantului numarul de pasageri si cere permisiunea de inchidere a usilor. Abia acum incepe activitatea zambareata pe care o stim cu totii.

  • Cei pe care nu ii vedem niciodata, dar datorita carora avioanele functioneaza. Eroii nevazuti ai aviatiei: Directia Tehnica

Dupa ce am servit masa de pranz in avion si ni s-au explicat toate cele de mai sus, a venit randul unei vizite in…culisele culiselor unei companii de aviatie. In cazul de fata, tot TAROM. Am fost dusi in hangarul directiei tehnice, incapere de 6.000 mp. ce respecta standardele EASA (European Safety Aviation Agency) si FAA (Federal Aviation Administration. Aici se fac toate controalele de intretinere si reparatii pentru toate tipurile de aeronave din flota: Boeing, Airbus sau ATR. Desigur pot veni si aeronave din afara companiei.

Cele mai importante operatiuni pe care personalul calificat le poate face sunt: intretinere, verificari, vopsire integrala, modificari si reparatii. Cea mai ampla reparatie care a avut loc in acest hangar a fost reconstruirea unui cheson de aripa la un avion al unei companii straine, prin anii ’90.

Tot in aceasta zona am facut cunostiinta cu cei care fac verificarile si reparatiile la motoare si structura, la roti, la sistemele hidraulice, scaune, piesele compozite. Am avut ocazia sa intram si in singurul laborator de testare al masinilor electrice din Romania si putinele din Europa.

Personalul pasionat si bine pregatit din cadrul Directiei Tehnice Tarom ofera suport si pentru alte companii aeriene ce opereaza pe Otopeni: Turkish Airlines, Lufthansa, Aer Lingus, Pegasus, Olympica Air, Austrian Airlines.

Prima vizita: OCC
Prima vizita: OCC

Echipajul nostru
Echipajul nostru

Dupa briefing, ne-am indreptat cu totii catre platforma sa aflam cum se verifica o aeronava inainte de zbor

 

Sefa de cabina ne ureaza “Bine ati venit” la bordul aeronavei ATR
Locul ala misto, cu multe butoane si luminite in care vrem sa ajungem cu totii dupa aterizarea avionului
Am ajuns in hangarul directiei tehnice…

Motorul lui YR-BGD la verificari
Motorul lui YR-BGD la verificari
Deasupra lui Beta Golf Delta

Deasupra lui Bravo Golf Delta

Multe, foarte multe calcule si masuratori pentru realizarea unei piese…simple si minuscule

La bordul laboratorului de testare al masinilor electrice
La bordul laboratorului de testare al masinilor electrice

*Fotoreportajul este realizat de colegul nostru, Bogdan ENACHI

 

Si daca tot folosim termeni teatrali, a venit momentul sa tragem cortina, dupa multe ore petrecute in ambianta aviatica a celor de la TAROM. Le multumim pe aceasta cale pentru primire si ii felicitam pentru ideea avuta. Speram ca in viitor sa mai aiba loc astfel de concursuri, nu pentru noi, ci pentru a da sansa si altora de a patrunde in culisele aviatiei comerciale.

  • La plecare, am impartit cateva pareri cu doi dintre castigatorii concursului:

Asanescu Ancuta (23 de ani, studenta): “Din clasa a 9-a, de dupa primul zbor cu un avion visez la o cariera in acest domeniu, ca insotitoare de bord. Aceasta oportunitate de a ajunge in culisele companiei a insemnat mult pentru mine. In primul rand ma bucur ca am aflat mai multe despre meseria la care visez de atatia ani. Singura mea dezamagire a fost ca nu am avut ocazia sa vizitez un simulator de zbor.”

Dragos (18 ani, elev in clasa a 12-a si pilot planorist la Ghimbav):  ” Intreaga organizare a fost bine pusa la punct, inca din momentul in care am fost anuntat ca am castigat, prin faptul ca am fost intrebat cu ce voi veni la aeroport. Piesa de rezistenta a prezentarii a fost momentul in care m-am vazut la mansa ATR-ului, visul meu fiind sa pilotez candva un astfel de avion. In afara de asta, consider ca a fost o lectie importanta pentru noi toti. Personal nu stiam ca pentru un simplu zbor, chiar si intern, e nevoie de atata pregatire. “

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Povestea unui zbor de iarna | VIDEO + FOTO | Recunoasteti melodia din videoclip si castigati un zbor!
  2. Principalele momente din cursa omului pentru cucerirea spatiului cosmic
  3. TAROM te trimite la Oktoberfest 2011!
  4. La multi ani TAROM! Astazi se implinesc 58 de ani de activitate a Transporturilor Aeriene Romane
  5. Despre Tarom
  6. Istoria din aer # 1. Zbor cu giro in premiera pentru fotografierea siturilor arheologice | Fotoreportaj
  7. Eroii nevazuti ai aviatiei # 1. Ioan Leonte, şoimarul de la bordul primului zbor al Bac-ului Romanesc | EXCLUSIVITATE

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial, Pilot Magazin

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (1)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Adrian spune:

    Felicitari pentru articol!Chiar daca nu am fost acolo,macar am vazut acel “filmulet” de 24 de minute.Daca o poza face cat 1000 de cuvinte,24 de minute face …?

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.