Odata cu venirea primaverii, zburatorii de pretutindeni deschid hangarele si pregatesc aeronavele pentru sezonul ce incepe. Acesta este si cazul celor de la Aeroclubul Teritorial Clinceni, care dupa luni de pauza, au scos avioanele din hangare, le-au curatat, le-au verificat si au dat startul sezonului de zbor 2012. Acest lucru s-a intamplat mai exact in weekendul acesta, pe 17 martie.
Dupa o serie de zboruri tehnice, a doua zi au fost chemati la zbor elevii din promotiile trecute. Cei inscrisi anul acesta se afla inca la stadiul teoretic. Sambata si duminica au cursuri la Facultatea de Aeronave. Abia dupa ce vor lua examenele, ei vor veni pe camp, la zbor, pentru stadiul practic.
O prima noutate a acestui sezon o constituie pornirea unui cerc de aeromodelism pentru copiii cu varste cuprinse intre 8 si 16 ani. Despre acest lucru va vom povesti intr-un articol viitor.
Cei fara de care avioanele nu s-ar ridica de la sol, eroi nevazuti ai aviatiei: Mecanicii!
O a doua si mult mai importanta veste de la Clinceni o constituie trecerea a doi piloti instructori pe ultima treapta a performantei din aviatia sportiva – si anume intrarea lor in programul de pregatire pe Extra 300. Cei doi sunt Alexandru Ion si Andrei Ionut, ambii membri ai formatiei „Vulturii Tricolori“. Acestia vor zbura in continuare la mitinguri pe aeronavele Zlin 142, cu care v-au incantat si anul trecut, insa, in paralel, urmeaza un training in inalta acrobatie, cu Extra 300 L.
Formatia de Zlin - "Vulturii Tricolori"
Ambii piloti, cu experienta la zborul in formatie, inca de pe vremea „Pelicanilor“, grupul de Ikarus C42, au fost admisi la sfarsitul anului trecut pentru trecerea pe aceasta noua si performanta aeronava. Instructor coordonator le este George Rotaru.
- In ce consta trecerea la inalta acrobatie si cum se poate ajunge aici
Cei doi piloti vor urma o pregatire de 20 de ore de teorie si 10 ore si jumatate de zbor, din care 10 ore in dubla comanda.
Pentru a ajunge in acest stadiu, ei au adunat peste 200 de ore pe
avioane de scoala si acrobatie, cum ar fi Zlin
526.
Alexandru Ion este în vârstă de 32 de ani, fiind comandantul Aeroclubului „Aurel Vlaicu” Bucureşti.
A intrat în minunata lume a aviaţiei încă de mic, construind aeromodele şi machete. În 1996 a început să zboare cu planorul, însă pentru puţin timp. A revenit la manşă în 2005, ca discipol al maestrului Gheorghe Uţă. Acestuia îi datorează acum întreaga sa carieră de pilot. Alex este ultimul produs al maestrului Uta, in materie de piloti acrobati.
În prezent, deţine licenţe de planor, ULM, PPL (A) dar şi autorizaţie de acrobaţie. Totodată, este instructor de ULM în cadrul Aeroclubului României. Până în prezent a adunat 1.000 ore de zbor pe aeronave ULM, Zlin 142, Zlin 526 şi pe planorul IS 28 B2.
Andrei Ionut are 29 de ani şi este pilot instructor în cadrul Aeroclubului „Aurel Vlaicu”, Bucureşti.
Deţine licenţe de planor, ULM, CPL(A), autorizaţie de acrobaţie. Este şi instructor, atât de ULM, avion (PPL), cât şi de planor. Până în prezent a adunat şi el circa 1.000 ore de zbor.
- Prima zi de zbor din 2012 a incalzit motoarele Extrelor, Zlinurilor si avioanelor ultrausoare Festival. Galerie foto a fost realizata de colegul nostru Bogdan ENACHI.
Alexandru Ion primind ultimele explicatii inainte de zbor, de la instructorul sau, George Rotaru
Alexandru Ion la prima sa decolare cu Extra 300 L
Nici Extra 330 SC nu a scapat nezburata. La mansa ei, George ROTARU, directorul general al Aeroclubului Romaniei
Primul zbor din acest sezon al Zlinului 142
Mult mai "cuminte" decat Extra si chiar decat Zlinul...a iesit si Festivalul pe cerul primavaratic
„E cu totul altceva. Extra este cu mult mai manevrabil fata de Zlin; atunci cand ies dintr-o evolutie avionul parca vrea sa manance pamantul. Senzatia este data de rapiditatea cu care se intampla lucurile la mansa lui. Daca nu ai stapanire de sine, nu prea ai ce cauta la mansa acestui aparat“, imi spune Alexandru Ion, inchizand ochii…rememorand parca primul sau zbor cu Extra 300 L.
In viitorul nu foarte indepartat, alti cinci sportivi vor ajunge la mansa avionului de 300 de cai putere frumos colorat. In prezent ei zboara pe Zlin 526. Cu totii, ma refer la instructorii din cadrul Aeroclubului, spera sa gaseasca printre tinerii acestia sportivi de performanta, la fel de talentati precum Mihai Dobre Tone – Misu. Le va fi greu, dar traditia acrobatiei romanesti trebuie dusa cu mandrie mai departe.
Incoming search terms:
Alte articole care s-ar putea sa-ți placă
Urez Aeroclubului un An Bun! Sa nu mai piarda aerocluburi teritoriale si sa reuseasca sa redeschida cursurile de zbor cu motor. Ar fi dragut ca aceasta institutie sa redevina o scoala de zbor adevarata… cu absolventi :-)
Domnule Pacerca, cine te-a invatat aviatie, ziarul de can-can la care lucrezi?Ce aerocluburi s-au pierdut?Ocupate de promovarea intereselor tale personale si lasa oamenii de aviatie in pace
Dle Gica, daca aveati 1 gram de caracter va semnati cu numele real asa cum fac eu. veti citi in ziarul dvs preferat despre ce pierderi e vorba. oamenii pe care-i tot aparati ar trebui sa aprinda candele in fiecare noapte pentru stilul „Dorel” pe care-l aplica: „Merge si asa!” Noroc ca s-au mai schimbat lucrurile pe ici pe colo si unele lucruri merg in directia buna