GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

Noul avion supersonic de pasageri va fi un biplan!

[ 1 ] 22 martie 2012 |
Timp de 27 de ani Concorde şi-a încântat clienţii oferindu-le unul din cele mai apreciate avantaje din contemporaneitate: un transport rapid. Avionul supersonic de pasageri avea nevoie de doar trei ore şi jumătate pentru a parcurge distanţa de la Paris la New York.
In ziua de 26 noiembrie 2003, compania Concorde a decis sistarea zborurilor primului supersonic de pasageri. De atunci, mai multe echipe de cercetători au încercat să găsească un mod de a creea avioane supersonice mai eficiente. De curand, cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) au realizat un concept care ar putea rezolva multe din problemele pe care le-a întâmpinat Concorde.
The Tohoku University design would change shape during flight to adapt to supersonic speed...
 Ei au demonstrat, într-o simulare pe calculator că avionul ar fi mai eficient dacă ar avea 4 aripi în loc de două. Astfel, spun oamenii de ştiinţă, atât rezistenţa aerului cât şi consumul de combustibil ar fi mai scăzute. De asemenea, o rezistenţă redusă a aerului va genera şi un boom sonic cu mult mai redus ca intensitate.
Creatorii noului avion, inspirat din conceptul creat de Adolf Busemann în 1950, susţin că aripile suprapuse ar anula undele de şoc produse, la viteze mari, de fiecare aripă în parte.
În mod normal, atunci când vehiculul se apropie de viteza sunetului aerul începe să se comprime în faţa şi in spatele său. Atunci când avionul depăşeşte viteza sunetului, creşterea bruscă a presiunii aerului formează două valuri de şoc care radiază la ambele capete ale avionului şi produc boom-ul sonic.
   Urmaşul lui Concorde: avionul supersonic mai ieftin şi mai discret

Buseman realizase că adăugarea unei perechi de aripi ar putea anula undele de şoc produse de fiecare aripă în parte, însă designul ar face ca între aripile de pe fiecare parte a avionului să se formeze câte un canal îngust prin care nu ar putea trece decât o cantitate foarte limitată de aer.
Acum, cu ajutorul simulării pe computer, specialiştii au putut alege din aproape 700 de configuraţii ale aripilor forma corectă pe care ar trebui să o aibă fiecare dintre ele. Ei au descoperit că prin finetea suprafeţelor interioare a fiecărei aripi se poate creea un canal prin care aerul sa intampine o rezistenta minima la inaintare. De asemenea, s-a constat că prin îndoirea marginii superioare a aripii mari şi a celei inferioare a aripii mici, avionul devine capabil să zboare la viteze supersonice cu o rezistenţă a aerului redusă la jumătate faţă de Concorde.
Planul cercetătorilor este să proiecteze un model tridimensional pentru a calcula şi alţi factori care ar putea influenţa imbunataţirea performanţelor de zbor al acestui design, privind construcţia noului tip de avion supersonic de pasageri.

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Ultimele Stiri

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Mihai Nazare. Vezi profilul complet.

Comentarii (1)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Andrei spune:

    Hmmm… sunt curios de unde ati scos asta cu compania Concorde. Din cate stiu eu si din cate zice si Wikipedia:

    Manufacturer : BAC (now BAE Systems)
    Sud-Aviation, Aérospatiale (now EADS)

    Primary users : British Airways
    Air France

    Nu exista compania Concorde! Scrieti articole numai ca sa fie scrise sau va si documentati un pic ?

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.