GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

A fost descoperita o noua tehnologie pentru degivrarea aripilor aeronavelor!

[ 2 ] 23 iunie 2012 |

Intre 1990 si 2000, givrajul a fost factorul care a produs 388 de accidente aviatice. De acum inainte, s-ar putea ca fenomenul sa devina istorie!

O echipa de cercetatori de la Universitatea Harvard a dezvoltat un tratament pentru suprafetele metalice, care le va proteja de frig si inghet. SLIPS (Slippery Liquid Infused Porous Surfaces), cum se numeste inovatoarea suprafata, foloseste nanotehnologia pentru a crea un strat alunecos pe corpul si aripile aeronavelor.  Acesta s-a dovedit, in timpul testarilor, un inamic al formarii ghetii, in zonele unde a fost folosit.

Acum stau eu si ma intreb…daca aripile si corpul aeronavelor vor fi mai alunecoase, nu-i asa ca vor avea si o frecare cu aerul mai mica?

Mesaje asemănătoare:

  1. Tragedia de luni din Rusia: Degivrarea, o posibila cauza a prabusirii ATR-ului
  2. Vineri 13 a fost zi cu noroc pentru pasagerii Wizz Air
  3. Radar pentru piste mai sigure
  4. O noua arta: desenatul si scrisul cu…traseul de zbor
  5. Primul motor pentru supersonicul IAR 111 | Prima camera de ardere si ajutajul motorului Executor au fost finalizate
  6. Premiera pentru o companie aeriana: Malaysia Airlines separa pasagerii cu copii de restul calatorilor!
  7. A fost gasita inregistrarea convorbirilor zborului AF 447!

Tag-uri: , , , , , ,

Categorie:: Ultimele Stiri

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (2)

Feed RSS pentru comentarii

  1. sorin spune:

    Din ce stiu, gheata duce la prabusirea avioanelor la decolare tocmai pentru ca aripile devin aluneacoase.

    Car ar fi avantajul acestui strat si cum poate el sa previna accidentele?

  2. sorin spune:

    Gheata duce la prabusirea avionelor deoarece aripa isi modifica profilul si in consecinta si curgerea aerului are de suferit. Acesta este motivul principal.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.