GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

Aviatia romana a pierdut ieri pe unul dintre cei mai buni piloti pe care putea sa ii aiba. Comandorul Petru Lazar a decolat si nu s-a mai intors | Ultima demonstratie a lui, filmata de la Boboc

[ 15 ] 18 iunie 2012 |

Monumentului lui Aurel Vlaicu de la Banesti i se va alatura un altul, dedicat unuia dintre cei mai buni piloti de la noi, comandorul Petru Lazar.

In varsta de 55 de ani, “Peto”, cum era cunoscut printre colegii de breasla, a murit ieri, 16 iunie 2012, pe campul de zbor de la Banesti, acolo de unde si Vlaicu a decolat pentru ultima oara.

Alaturi de alti zburatori de avioane ultrausoare, comandorul venise la Banesti la o intrunire aviatica si tocmai se inscrisese in concursul de aterizare la punct fix. La una dintre aterizari insa, a acrosat cu trenul de aterizare sau cu una dintre rotile acestui element unul dintre cablurile unui stalp de inalta tensiune aflat in apropierea axului pistei. Rezultatul a fost socant: Petru Lazar s-a prabusit, pierzandu-si viata la mansa avionului ultrausor Aerostar Festival.

Accidentul este frustrant pentru toata lumea, caci Petru Lazar era unul dintre putinii piloti de incercare de la noi. Angajat al Aerostar Bacau, el testa avioanele si le dadea OK-ul inainte ca alti piloti sa urce la mansa lor. Zbura orice fel de aeronava: de la Mig-ul cu reactie la micile ulm-uri de cateva sute de kilograme. Si-a facut meseria cu pasiune si responsabilitate. Era constient ca de priceperea lui in a testa aparate noi depindea viata colegilor sai.

foto: Bogdan ENACHI

 

Tot timpul incerci limitele. Si e un fel de joc cu focul, care e placut de ce sa nu recunoastem. Toata lumea umbla dupa adrenalina“, spunea comandorul.

Mi-l amintesc de acum trei ani cand am servit micul dejun la aceeasi masa, intr-o dimineata a Campionatului National de ULM. Mi-l amintesc de sambata, de la mitingul aerian de la Buzau, acum doua zile,  cand a evoluat cu Festivalul in fata a mii de oameni. Va pot spune un singur lucru: Romania a pierdut un pilot de elita, iar noi, aviatorii, un model si un coleg de exceptie! Sa te odihnesti in pace, maestre!

 

 

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. La multi ani 2012!
  2. Colectia “Aviator” a lui Catalin Botezatu a “survolat” holul cladirii CNAB | Reportaj FOTO – VIDEO
  3. Istoria din aer # 1. Zbor cu giro in premiera pentru fotografierea siturilor arheologice | Fotoreportaj
  4. Cele mai sexy 10 avioane | Locul 8: North American F-86
  5. Povestea unui zbor de iarna | VIDEO + FOTO | Recunoasteti melodia din videoclip si castigati un zbor!
  6. FALCON – “Soimul” ultrausor capabil sa zboare cu rotile in sus | Reportaj in EXCLUSIVITATE
  7. Muzicianul aerului – Ionel Fernic

Tag-uri: , , , , , , , , , ,

Categorie:: Editorial, People

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (15)

Feed RSS pentru comentarii

  1. AurelianBucur spune:

    Dumnezeu sa-l odihneasca, mare pacat, mare pierdere!

    Aurel

  2. Mihai Nazare spune:

    Presupuneri cu privire la cauzele accidentului aviatic de la Banesti, din data de 16 iunie 2012 in care pilotul Lazar Petru si-a pierdut viata.

    Accidentul aviatic de la Banesti in care si-a pierdut viata pilotul Lazar Petru. In clipul de mai jos, poate fi vazuta reteaua electrica de inalta tensiune. Stalpii care sustin reteaua sunt de tip bifurcat in partea superioara. La varful celor doua bifurcatii sunt conductoare electrice care au rolul de paratraznet pentru protectia retelei in cazul fulgerelor si a descarcarilor electrice atunci cand acestea se produc in atmosfera. Cei doi conductori sunt de sectiune mai mica (mai subtiri) si se intind pe intregul traseu al retelei, unind stalpii intre ei d.p.d.v. al conductivitatii electrice, astfel incat in cazul descarcarii unui fulger cantitatea mare de energie electrica se va disipa in acesti conductori de protectie pentru ca atat stalpii cat si conductorii electrici de transport a energiei electrice vor fi protejati impotriva descarcarilor electrice de mare energie care rezulta din fulgere. Conductorii electrici de transport a energiei electrice in numar de trei, reteaua fiind trifazata sunt situati sub cei doi conductori de protectie, fiind mult mai grosi (diametru mai mare) decat cei doi conductori de protectie si deci mult mai vizibili. Pilotul care efectua manevra de aterizare a apreciat inaltimea pantei de aterizare in functie de conductorii electrici de transport care fiind mai grosi erau mai vizibili, insa nu a observat la timp conductorii de protectie acestia fiind mult mai subtiri si situati mai sus. E posibil ca si soarele fiind puternic sa-i fi afectat acuitatea vizuala. Astfel trenul de aterizare a avionului a atins conductorii de protectie, iar avionul s-a prabusit si benzina din rezevoarele avionului s-a aprins. Pilotul probabil ca datorita impactului cu solul era accidentat sau poate chiar isi pierduse cunostinta. Deci el nu a putut sa paraseasca avionul pentru a se salva si a fost carbonizat.

    Retelele electrice de inalta tensiune sunt semnalizate prin sfere de plastic montate pe conductorii electrici de protectie. Aceste sfere fiind colorate in rosu sunt vizibile de la distanta. Acestea au rolul sa protejeze atat reteaua electrica de inalta tensiune cat si avioanele, pentru a se evita accidentele prin impact. Deci si reteaua electrica de inalata tensiune de la Banesti ar fi trebuit sa fie semnalizata. De ce nu a fost prevazuta cu dispozitive de semnalizare? Raspunsul este: Fiindca asa e in Romania. Iar din cauza acestei neglijente a trebuit sa moara un om, un pilot super calificat.
    Probail ca se vor lua masuri si reteaua va fi semnalizata. Dar pentru asta a trebuit sa fie sacrificat un om. Pacat. Dumnezeu sa-l ierte si sa-i fie tarana usoara.

    http://www.rtv.net/primele-imagini-de-la-accidentul-aviatic-din-prahova_32719.html

  3. AurelianBucur spune:

    E foarte posibil ca asa sa se fi intamplat.
    In general la accidentele de aviatie este un cumul de cauze si situatii care concura la producerea accidentului.
    Ancheta o sa stabileasca mai exact ce s-a intamplat si mai ales o sa faca recomandari pentru ca asfel de tragedi sa nu se mai repete.
    Inca odata Dumnezeu sa-l odihneasca !

    Aurel

  4. Marian Covache spune:

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace si sa-i ofere un loc de- a dreapta sa in gradina Raiului Ceresc!

    Peto” nu avea 57 de ani, abia implinise, pe 10 iunie, 55 ( era nascut in anul 1957 în comuna Dolhasca, judeŃul Suceava )

  5. Deea spune:

    Dumnezeu sa-l odihneasca !
    …chiar imi pare rau de aceasta tragedie !
    Totusi , eu nu inteleg de ce nu era semnalizata reteaua electrica ?!?!?!

  6. Aceste accident aduc o pata neagra aviatiei sportive si de agrement pe care impreuna dorim sa o promovam. Preflight briefing-ul ar fi trebuit sa-i aminteasca de acele retele electrice iar el nu ar fi trebuit sa se “aventureze” asa jos daca stia de ele. Am inteles ca mai efectuase doua aterizari pe acea directie mai devreme. Pata neagra spun! Cine va mai veni la zbor, cine vor fi cei care se vor mai urca cu noi in avion si cei care ne vor mai sustine financiar??? O sa ne miram ca mai multi bani vor primi cei care joaca tenis de masa decat noi cei care organizam competitii aeronautice! Pacat! Sunt Endre Lucian MOLNAR, unul care se chinuie de-a dreptul sa promoveze aceasta aripa a aviatiei generale – aviatia sportiva si de agrement.

  7. [...] “În vârstă de 55 de ani, “Peto”, cum era cunoscut printre colegii de breaslă, a murit sâmbătă, 16 iunie 2012, pe câmpul de zbor de la Băneşti, acolo de unde şi Vlaicu a decolat pentru ultima oară”, notează pilotmagazin.ro. [...]

  8. mihai spune:

    Dumnezeu sa-l ierte!

    conform preflight briefing-ului, nici un pilot nu trebuia sa se apropie de linia electrica aeriana la mai putin de 150m altitudine… ce sa intamplat in cabina, numai Dumnezeu stie

  9. Mihai Nazare spune:

    La orice airshow trebuie sa existe o ambulanta si o masina de pompieri, pregatite sa intervina. La Banesti nu a fost nici ambulanta nici masina de pompieri. Au fost chemate dar cand au ajuns (nu stiu in cat timp)nu mai aveau ce salva. Si avionul si pilotul erau scrum. Daca pompierii eru acolo probabil ca ar fi stins incendiul in timp util.

  10. aviator spune:

    Nu a fost airshow. Airshow-ul e cu totul altceva. A fost doar un loc de intalnire intre piloti. E ca la intalnirea proprietarilor de Logan care fac un club si se hotarasc ca la data x sa mearga intr-o parcare sa socializeze. Iar Banesti nu e un aerodrom ci un teren de zbor/lucru pe care activitatea se desfasoara conform HG 912, cum se intampla la majoritatea aerodromurilor cu piste de iarba din Romania. Nu este necesara / obligatorie prezenta unei masini de pompieri. Activitatea de zbor se desfasoara, conform legii, pe raspunderea fiecarui pilot comandant care este obligat sa-si ia toate masurile de siguranta. La Banesti am vazut stingatoarele necesare pentru eliminarea eventualelor incendii la pornirea motoarelor. In afara de alea nu era nici necesar, nici obligatoriu sa fie alte sisteme. Iar accidentul se putea intampla oriunde in tara pe traiectul zborului… In ceea ce priveste informarea pilotilor, regulamentul terenului de zbor era publicat de multa vreme si, de asemenea, am vazut ca la Banesti s-a facut briefing cu informare de safety si tot tacamul pentru toti cei care au venit cu avionul. Desi ne doare pe toti ce s-a intamplat, cred ca este complet aiurea sa aruncam cu vinovatii acum. Sa asteptam concluziile anchetei, zic, si sa pastram o memorie frumoasa aviatorului extraordinar care a fost Petru Lazar…

  11. Mihai Nazare spune:

    Raspuns pentru “aviator”

    Sa-i pastram o memorie frumoasa zici? Pai cum cand acest pilot atat de experimentat, care in cariera sa a iesit de atatea ori la lumina din situatii limita si-a gasit sfarsitul la Banesti. Sa asteptam concluziile anchetei? Si nu stii care sunt concluziile? Eroare umana.
    Am folosit generic termenul de airshow. Insa nu sunt de acord cu ce spui. Daca pe campul de zbor era o masina de pompieri, Petru Lazar astazi ar fi in viata. Nu mai are rost sa te contazic cu faptul ca afara, orice manifestare de acest gen nu poate demara decat numai daca sunt asigurate toate conditiile de safety.

  12. aviator spune:

    Am fost acolo… De n-as mai fi fost… Si crede-ma, nu mai avea cum sa fie in viata dupa caderea aia care a produs avionului si corpului deformarile alea si nici un pompier nu mai avea cum sa-l salveze… Nu vreau sa intram in detalii anatomice. Nu mai are nici un sens… :( Eu zic ca e inutil sa ne isterizam. Cat despre safety, s-a facut briefing, toata lumea a declarat formal ca a inteles despre ce e vorba. Nu trebuiau sa fie probleme… dar…

  13. Ma, zmeilor, io nu ma bag sa comentez ce a fost acolo pentru ca nu am fost acolo si sunt convins ca, oricat as asculta comentariile colegilor care au vazut, tot nu as putea sa stiu perfect ce a s-a intamplat in realitate. O banuiala poate am eu dar nu ma hazardez s-o exprim pentru ca nu am cu ce s-o argumentez. Ata iete…

    Dar imi permit sa zic atata: Lazar (aflu cu mirare ca avea si o porecla gen “Peto”, chestie care ma face sa ma intreb daca eu chiar l-am cunoscut sau doar am visat asta, asta dupa ce am zburat impreuna si am petrecut impreuna nopti intregi la povesti aviatoricesti), ei bine, Lazar NU AVEA CUM SA NU VADA STALPII ACEIA MAI ALES CA STIA DE EI. Firele asijderea.

    In ziua nenorocirii am vorbit cu un coleg (Adi Bordei de la Campina) care mi-a spus ca in seara precedenta zburasera impreuna la Banesti – deci comandorul era acolo cu o zi inainte si apucase sa zboare pe pista aceea, deci cunostea cu precizie si locatia musuroaielor de cartita pe o raza de minim 20 km.

    Eu nu ii cunosc personal pe detinatorii/administratorii aerodromului Banesti, nu am nici un fel de afaceri si interese cu ei. Nu am motive nici sa-i apar si nici sa-i blamez.

    Dar, oricum ar fi, lucrurile sunt cel putin neclare si am convingerea ca varianta corecta fie nu se stie, fie nu se spune.

    De la Lazar am invatat un lucru simplu la care, sunt convins, majoritatea nici nu v-ati gandit. Eram la o bere si mi-a spus: “Orice ar fi, niciodata nu ma bag cu avionul intr-o vale in cvare nu pot sa intorc lejer la 180 grade”.

    Noa, mai departe, mai ganditi si voi…

    Pilot Magazin, fitzuica online cu un singur autor (si acela semianalfabet) ramane, asa cum am mai spus, o groapa de gunoi, o hazna a aviatiei mioritice, un tabloid esuat, controlat de un individ dubios (las, fricos, complexat, pizmos, malitios, pervers si lipsit de caracter) care, desi detine aeronave si chiar le opereaza pe unele dintre ele, nu este aviator si nu simte/traieste ca un aviator. Un nefericit extrem de deranjat si umilit de linistea si fericirea altora. De aceea face totul pentru a strica apele celorlalti. Catzeii lui, niste smeagoli fomisti progeniti cu vertebre lipsa, nimicuri contaminate de umbra-i flasca, ce pot sa faca? Oamenii de calitate nu ajung si nu raman in slujba starpiturilor…

    Io zic sa ne mai gandim…

    Circumspect,
    Matteo

  14. Sebi spune:

    Matteo, lasand micile certuri deoparte, te invitam la Floreni in ultimul weekend al lui iulie, sa zburam, sa ne dam cu atv-ul si cu calul in cadrul unui triatlon inedit, marca Dan Cobuz. Nu acceptam refuzuri

  15. Alex spune:

    E foarte trist ca atatia oameni pe care i-a invatat sa piloteze, i-a invatat o meserie, le-a dat un scop in viata, se grabesc sa i-l invinovateasca. Cei care incearca sa se apere in acest caz, ar trebui sa fie intai si intai oameni,pentru ca si ei si aviatia i-i datoreaza multe acestui om. De la el am invatat ca pilotii sunt uniti, si va iubea pe toti. Pacat ca s-a inselat atat de crunt in privinta voastra

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.