Motorizat de un “amarat” de Rotax 912 de doar 100 de cai putere (la cerere poate fi echipat si cu varianta pe injectie), “bolidul” italienesc poate zbura cu 300 de km/h in regim de croaziera, gratie pasului variabil al elicei, trenului escamontabil si designului de “supersonic”.
Un tanar entuziast al zborului si pilot de avioane ultrausoare, originar din Craiova, m-a anuntat acum ceva timp ca are de gand sa devina dealer pentru Blackshape Prime, cel mai rapid ULM la ora actuala. Mi-a povestit la telefon cate ceva despre masinarie si mi-a promis un zbor atunci cand va veni in tara, pentru a fi testata si eventual cumparata de pilotii ULM de la noi.
Asa ca iata-ma, la vreo’ doua luni de la prima noastra conversatie telefonica, legandu-mi centurile pe locul din spate al celui mai rapid ultrausor la ora actuala. In fata, pe locul principal s-a aflat Elio, pilotul de incercare al fabricii, fost militar. Aparatul in care aveam sa ma aflu timp de 15 minute era chiar prototipul, folosit acum pentru “fly test” de catre posibilii clienti.
Cum a fost zborul cu Blackshape Prime puteti vedea chiar in clipul urmator:
Cat costa sa aveti propriul Blackshape Prime? Raspunsul este: de la 129 de mii de euro “in sus”. Partea buna e ca acesta este cel mai mic pret de dealer in toata Europa!
Parca e IAR 99 Soim asa vazut din spate, nu?
Elio, omul sub comanda caruia Blackshape Prime pare de jucarie
*Iar daca doriti sa ii contactati pe reprezentantii Blackshape in Romania, o puteti face accesand website-ul dealer-ului: http://blackshape.ro/
Foarte fin in comenzi, iar decolarea si aterizarea se fac mult mai scurt decat ne-am fi asteptat. Viteza pe panta 100, viteza la care pune roata jos cam 75. In turbulente se simte precum o barca de mare viteza ce loveste valurile
Cu vint > 60km/h cum a fost ieri normal ca a fost scurta aterizarea. Apoi, mai spune ca nu iese din vrie daca ai ajuns in cazul asta. Pretul de 130euro + TVA mai e o problema. La banii astia iti iei si un Cirrus vechi de 2-3 ani.
Daca te impaci cu cele doua conditii de mai sus, avionul e super ok.
Mai multe detalii despre aparat puteti sa ne dati? Cum se comporta in comparatieintre cu alte ULM-uri?
Foarte fin in comenzi, iar decolarea si aterizarea se fac mult mai scurt decat ne-am fi asteptat. Viteza pe panta 100, viteza la care pune roata jos cam 75. In turbulente se simte precum o barca de mare viteza ce loveste valurile
Cu vint > 60km/h cum a fost ieri normal ca a fost scurta aterizarea. Apoi, mai spune ca nu iese din vrie daca ai ajuns in cazul asta. Pretul de 130euro + TVA mai e o problema. La banii astia iti iei si un Cirrus vechi de 2-3 ani.
Daca te impaci cu cele doua conditii de mai sus, avionul e super ok.
Nu iese din vrie? Asta nu prea e bine. La banii astia trebuie sa poata face ce face un Extra 300. Cam scump, iar cu intrarea in vrie……….