Pe 29 noiembrie 1963, nava comercială sub pavilion turc, “Abdullah”, eșuează în dreptul localității Gura Portiței, la circa 300m de țărm.
În frig, pe întuneric și cu sala mașinilor inundată, în condiții de furtună, capitanul navei a lansat prin radio mesaje de salvare. Vaporul avea la bord 22 de marinari care nu puteau fi salvați pe mare datorită furtunii și adâncimii mici a apei.
Singurul mijloc de salvare posibil era elicopterul, astfel ca este alertat TAROM-ul, care la acea data avea în dotare și elicoptere. În zbor, de la Otopeni pană la Gura Portiței, a sosit în noaptea de 29 spre 30 noiembrie elicopterul cu înmatricularea YR-EMB, un aparat de tip Mi-4 al Intreprinderii Aviația Utilitară, subordonata TAROM, avand ca echipaj pe comandantul Constantin Ștefănescu si ca pilot secund pe Ion Tudose, iar ca mecanic de bord pe Stan Georgescu.
În condiții meteo aproape imposibile, cu vânt puternic, în rafale de 120km/h, noaptea pe viscol și ninsoare, echipajul elicopterului i-a salvat pe cei 22 de marinari, într-o misiune dură ce a durat 4 ore. Fiecare marinar a fost transportat pe rând, suspendat de cablu, de la vas pana pe mal.
SURSA
Incoming search terms:
Alte articole care s-ar putea sa-ți placă
Tag-uri: elicoptere tarom, featured, gura portitei, Istorie aviatica | 49 de ani de la prima misiune de salvare cu elicopterul din Romania, piloti, salvare cu elicopterul, zbor
Categorie:: Aventură, Editorial, Elicoptere, People