Ziua de 7 Februarie 1972 a marcat intrarea in serviciu a Tupolevului 154. Primul exemplar al acestui model de avion a fost livrat la vremea aceea catre Aeroflot.
Saptamana trecuta, dupa 40 de ani de la intrarea in slujba aviatiei civile, productia trimotorului TU-154 a luat sfarsit. Ultimul exemplar al acestui model a fost livrat catre Ministrul de Aparare Rus, conform agentiei de presa RIA Novosti. In total, de-a lungul celor 40 de ani, au fost produse peste 1.000 de aparate.
Tu-154 a fost cel mai longeviv trimitor din lume, rivalizand cu Lockheed L-1011 Tristar si Boeing 727, de-a lungul a decenii intregi. Spre deosebire de ele, a fost produs pe o perioada mai indelungata de timp.
Daca toti il ironizau cand venea vorba de marimea trenului de aterizare, caci era foarte supradimensionat, rusu’…a stiut o treaba: Tu-154 era capabil sa aterizeze si pe piste nebetonate! Totodata, acest model de Tupolev a fost si foarte sigur: conform Aviation Safety Network, a fost implicat in 68 de incidente serioase, in vreme ce echivalentul sau de la Boeing, modelul 727, a fost implicat in 159 incidente. Diferenta este ca de-a lungul vremii au fost construite 7.000 de aparate B727, asa ca, daca stam sa ne gandim, balanta e la mijloc…Raportul acesta e din ciclul…”sunt mai putine accidente aviatice decat auto”. Evident, dar sunt si mai putine avioane pe cer decat masini pe sosele, nu?
In prezent, 104 Tupolevuri 154 mai zboara, pentru diferite companii aeriene sau diversi operatori militari.