Conform agentiei de presa Xinhua, este cea mai mare viteza pentru un tren comercial nemodificat. In timpul unut test din 2007, un TGV de productie franceza modificat a ajuns la 574,8 km/h. Trenul chinezesc are locuri pentru business class, pentru care plăteşti nu mai puţin de 189 de euro, în timp ce pentru un loc obişnuit biletul costă aproximativ 60 de euro.
Din cele 24 de locuri business class, primele două din faţă, cele mai apropiate de cabină, permit celor doi călători, cu ajutorul unui perete de sticlă, să vadă ceea ce văd conductorii.
Recordul de viteza a fost atins pe segmentul Zaozhuang (in provincia Shandong) si Bengbu (provincia Anhui). Linia va fi inaugurata in 2012 si va face ca distanta dintre punctele pe care le leaga sa fie de numai 5 ore. Proiectul a costat 32,5 miliarde de dolari si este parte dintr-un program mai amplu al guvernului de a lega cele mai importante orase cu ajutorul trenurilor de mare viteza.
Vehiculul ar putea să facă distanţa de la Bucureşti la Arad, de aproximativ 600 km, până în două ore. Un Rapid sau un Accelerat din România face Bucureşti – Arad în mai mult de 10 ore.
China are cea mai lunga cale ferata de mare viteza si planuieste sa acopere, pana in 2012, 13.000 de kilometri si 16.000 pana in 2020.