GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Pipistrel Virus

[ 0 ] 29 octombrie 2010 |

Un virus…fiabil, confortabil si rapid


Sunt doua modele de Pipistrel care mi -au atras atentia in mod special: Pipistrel Virus, si Pipistrel Virus SW.

Pipistrel Virus este un avion ultrausor, rapid si economic. Dupa spusele producatorilor este ideal pentru zboruri prin tara, dar si pentru aerocluburi, pentru zboruri de scoala. Virus a castigat in 2007  si 2008 premiul “Personal Air Vehicle Challenge”, eveniment sponsorizat de NASA.

Peste 300 de avioane zboara de-a lungul a sase continente, in conditii climatice diferite. Virusul a fost insa proiectat sa reziste in toate aceste conditii.

Siguranta acestui aparat a fost pusa pe primul loc.Astfel, cabina a fost ramforsata cu structuri ce absorb energia in cazul unui soc.Odata cu acestea, virusul poate fi echipat cu parasuta balistica pentru cazurile extreme.

Avionul are doua variante de aripa- de 10 si de 12 metrii.Varianta de 12 metrii se comporta ca un motoplanor, daca opresti motorul va putea sta cu usurinta pe curentii de aer, in timp ce varianta de 10 metrii se potriveste oricarui hangar.Totodata, acestea au fost concepute sa fie demontate in doar 5 minute, pentru ca aparatul sa poata fi transportat pe o platforma.

Pipistrel Virus SW este modelul “short wing”, cel de 10 metri despre care vorbeam mai sus. Motto-ul producatorilor fiind- “cand viteza se intalneste cu economia”. Virus SW80 si Sw100 reprezinta noua generatie de Virus 912. Ele ofera o manevrabilitate excelenta, consum redus de carburant, confort…si performante recunoscute de NASA, in cadrul unei competitii la care a participat, atat in 2007 cat si in 2008.

Cu ce sunt diferite modelele unul fata de altul?

Intreaga structura a lui Virus SW este complet noua. Fuselaj ramforsat, aripi si coada ramforsate, toate pentru a oferi performante si siguranta sporite.

Avionul este ideal pentru fotografie aeriana. Fiind una vion de tip “aripa sus” usa se poate scoate pentru a obtine cele mai bune fotografii. Cockpitul este ventilat, spatios, cu piele(de bovina) ce poate fi pusa optional pe scaune si bord. Totul pentru ca tu sa te simti confortabil de-a lungul unui zbor lung, sau in turele mici de pista.

Fuselajul este foarte bine antifonat, in zona motorului. Vecinii dvs nici nu v-ar auzi cand decolati, iar dvs ati putea, cu foarte mare usurinta sa zburati fara casti, caci motorul nu se aude nici in interior prea mult.

Optional, ii puteti pune o mica cala pt bagajele dvs.

Pentru ca este totusi vorba de un ultrausor, avionul nu rezista acrobatiilor, nefiind proiectat pentru acest lucru.Avionul a fost proiectat dupa legile date de Federatia Aeronautica Internationala, legi care nu permit zborul acrobatic in categoria ultrausoarelor.

Acest tabel va va ajuta sa intelegeti diferentele( din punct de vedere al performantelor pentru aceste aeronave)

MODEL VIRUS 912 VIRUS 912 SW 80 VIRUS 912 SW 100
Motor Rotax ROTAX 912 UL ROTAX 912 UL ROTAX 912 ULS
Putere maxima(cu 2 carburatoare) 80 cp – 5800 rpm 80 cp -5800 rpm 100 cp- 5800 rpm
Elice Pipistrel VARIO Pipistrel VARIO Trim variabil
DIMENSIUNI
Anvergura 12,46 m 10,71 m 10,71 m
lungime 6,5 m 6,5 m 6,5 m
inaltime 1,85 1,85 1,85
Suprafata aripii 11,0 m2 9,51 m2 9,51 m2
Aria flapsurilor 1,1 m2 1,1 m2 1,1 m2
Aria cozii(derivei) 1,63 m2 1,08 m2 1,08 m2
Flapsuri+ 9 grade   18 grade 9 grade    19 grade 9 grade    19 grade
Flapsuri- 5 grade 5 grade 5 grade
Centrul de greutate 20% – 38% 25% – 37% 25% – 37%
GREUTATE
Greutate la gol 284 kg 287 kg 289 kg
Greutate maxima la decolare 450kg  / 472.5kg / 544kg 472.5 kg / 544 kg 472.5 kg / 544 kg
Capacitatea rezervor 2 x 30 l / 2 x 50 l 2 x 50 l 2 x 50 l
PERFORMANTE 472.5 kg
Viteza de infundare cu flapsuri 62 km/h 64 km/h 64 km/h
Viteza de infundare fara flapsuri 72 km/h 79 km/h 79 km/h
Viteza croaziera (75% putere) 225 km/h 246 km/h 273 km/h
Viteza maxima 240 km/h 264 km/h 283 km/h
VNE 249 km/h 302 km/h 302 km/h
Viteza de urcare 130 km/h 140 km/h 140 km/h
Viteza maxima de urcare (450 kg) 6,2 m/sec 6,1 m/sec 8,4 m/sec
Finite 1:24 1:17 1:15
Distanta pt decolare (450 kg) 90 m 140 m 95 m
Plafon  (450 kg) 8100 m 6200 m 6800 m
Consum la viteza de croaziera 9,5 l/h 13,6 l/h 17,8 l/h
Autonomie 5,7 h 6,9 h 5,3 h
Sarcina  ( x 1,8) +4 g - 2 g +4g  -2g +4g  -2g

Incoming search terms:

Tag-uri: ,

Categorie:: Fără categorie

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.