GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Sportsman, aeronava 2 in 1

[ 0 ] 16 mai 2011 |

Sportsman reprezinta varianta mai mare, mai puternica si mai avansata a versiunii Glastar, un kit proiectat in anii ’90 de Tom Setzer si fratele sau.

Noua varianta poate fi zburata chiar si IFR, are capacitati STOL, si i se pot monta chiar si flotoare. Pentru ca satisfactia sa fie completa, tot aparatul poate fi achizitionat sub forma de kit si construit chiar la tine acasa.

Linia de productie a acestei aeronave se afla in Arlington, Washington.

Ce scoate in evidenta aceasta aeronava?

In primul rand, pe fiecare plan al aripilor exista doua generatoare de vortex. Acestea ii scad viteza de infundare, fiind un factor decisiv in capacitatile STOL ale aeronavei.

Un al doilea plus, il are unghiul diedru pozitiv care face aeronava extrem de stabila, mai ales in turbulente.

Sportsman vine in doua variante de motorizare, Lycoming, una de 180 si una de 210 cai putere. Greutatea totala este de 1088 kg, iar viteza de croaziera este undeva la 140 noduri, la varianta de 210 cp. Consumul de croaziera, dupa ce se regleaza pasul elicei si turatia motorului este de 37 litri pe ora.

Ce diferentiaza Sportsman de alte aeronave este ca, intr-o ora trenul de aterizare poate fi schimbat. Adica roata de bot poate fi scoasa, trenul principal se impinge mai in fata, se monteaza  bechie si roti de “bush flying”.


 


In cockpitul aeronavei troneaza un minunat Garmin 1000, doar suntem in secolul XXI nu?



Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Aviat Husky

Tag-uri: , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, Editorial

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.