Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

“Pilotul ne-a salvat viata”, a povestit o pasagera a zborului Tarom, participanta in incidentul de pe 11 iulie

[ 2 ] 20 iulie 2011 |

Libertatea a dezvăluit, ieri, în exclusivitate, incidentul de pe 11 iulie de pe Aeroportul Otopeni, când două aeronave au fost la un pas să se lovească şi ar fi putut crea cel mai mare dezastru aviatic din România. Pasagerii uneia dintre aeronave – cea care se pregătea de aterizare – ne povestesc acum clipele de coşmar prin care au trecut.

Vezi cum a fost evitata o tragedie!

Nu e deloc uşor să te afli într-un avion angajat în procedurile de aterizare, când viteza este relativ mică, apoi, dintr-o dată, să simţi forţele gravitaţionale cum îţi supun organismul la o presiune foarte mare şi ai impresia că stomacul ţi-a ajuns în gât! Asta au simţit pasagerii zborului ROT 382, de pe 11 iulie, când comandantul aeronavei Boeing 737- 700 aparţinând TAROM a fost obligat să prindă brusc altitudine, evitând astfel o ciocnire cu un avion grecesc al companiei Aegean, care se angajase pe pistă înainte să primească autorizarea de la controlorul de trafic.

Călătorii nu au ştiut de incident

Călătorii din aeronava TAROM nu au ştiut până ieri ce s-a întâmplat, de fapt, chiar dacă în avionul în care s-au aflat s-a creat panică. “La coborârea din avion, nimeni nu ne-a zis nimic. Seara, după incident, m-am uitat la ştiri, să văd dacă se spune ceva. Nimic. Am aflat cu stupoare azi (n.r. – ieri) din ziarul Libertatea”, ne-a mărturisit Persidia Boeru (55 de ani), o pasageră care s-a aflat în cursa TAROM care venea de la Paris, Franţa, spre Bucureşti.

“La cinci minute după ce am fost anunţaţi că vom ateriza, am simţit un şoc puternic. Motoarele se auzeau foarte tare, iar avionul a intrat într-un balans puternic. S-a creat panică în avion, însă lumea s-a calmat când aeronava s-a echilibrat. Nimeni nu ne-a spus nimic. Dar acum, când realizez de fapt ce s-a întâmplat, vreau să-i mulţumesc pilotului că ne-a salvat viaţa”, ne-a declarat Persidia.

“Zburam de pe Charles de Gaulle (n.r. – Paris, Franţa) spre Otopeni. (…) Ne pregăteam de aterizare, după care motoarele au fost turate la maximum şi avionul s-a înălţat. Au urmat clipe de coşmar. Soţul meu, care călătoreşte des, mi-a zis că sigur este o problemă. Chiar dacă era panică în avion, nu am fost anunţaţi ce s-a întâmplat”, ne-a povestit, într-un mail trimis la redacţie, Ana Maria Simionescu, o altă pasageră pe cursa TAROM.

Cea mai cutremurătoare mărturie e însă a unei pasagere în vârstă de 25 de ani, care ne-a spus ieri îngrozită: “Era să murim arşi de vii, ca şobolanii. Îi mulţumesc lui Dumnezeu că am scăpat”, ne-a declarat Adina

Adrian Iovan: «Grecul avea urechile înfundate?»

După ce au vizionat şi au ascultat documentul audio incredibil intrat în posesia Libertăţii, mai mulţi specialişti în aviaţie şi-au exprimat părerea despre tragedia care se putea întâmpla pe 11 iulie, pe Aeroportul Otopeni, printre ei aflându-se şi experimentatul pilot Adrian Iovan.

• “Pilotul grec este principalul responsabil pentru situaţia creată. Omul acela din turnul de control i-a spus clar să aştepte până aterizează următorul trafic (n.r. – aparat de zbor). Grecul a văzut primul avion şi nu a mai aşteptat instrucţiunile turnului. I-aş recomanda să caşte urechile bine de aici înainte. Poate o fi fost obosit, venea de la vreo luptă cu jandarmii şi avea urechile înfundate? Controlorul s-a comportat ca la carte. La urma urmei, nu s-a întâmplat nimic”, ne-a spus Adrian Iovan.

• Deşi multe persoane îl arată cu degetul pe pilotul grec ca fiind responsabil de situaţia creată, în lumea aviaţiei nici controlorul român nu e privit cu ochi prea buni. “Pilotul grec a dorit nişte indicaţii care se cer şi se acordă abia pe pistă. E vorba de informaţiile legate de traseul de după decolare. Controlorul nu trebuia să-i răspundă la această întrebare decât după ce îi dădea voie să intre pe pistă. Mai mult, nu se acordă permisiunea de aterizare decât după ce te asiguri că pista e liberă! ”, ne-a explicat un specialist în aviaţie care a dorit să-şi păstreze anonimatul.

• “Nu înţeleg de ce prima comandă dată de controlorul de trafic a vizat avionul Aegean, de la sol. Cei de la TAROM erau într-un moment critic. Cred că era mai bine să comande anularea aterizării şi abia pe urmă oprirea manevrelor de la sol”, ne-a spus alt specialist în aviaţie, care, de asemenea, a dorit să rămână anonim.

Tag-uri: , , , ,

Categorie:: News

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Comentarii (2)

Feed RSS pentru comentarii

  1. name spune:

    Vad ca lumea zice ca de ce prima indicatie a fost pentru Aegean. Bun, grecul vroia inceapa rulajul pentru decolare. Taromul ar fi primit go aroud, cu Aegeanul in decolare, ganditi-va cum ar fi fost. S-a spus clar, trafic la 2 mile, sa se astepte.
    Cand taromul a primit indicatiile el era oricum destul de departe. Grecul a fost de vina si numai el.

  2. alex spune:

    Felicitari pentru animatie.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.