Cele doua companii tocmai au terminat cel mai “verde” zbor comercial de pana acum. In cadrul acestuia, au fost combinati mai multi factori: cei mai noi combustibili bio, dar si cele mai noi sisteme de management al traficului aerian. Zborul Toulouse-Blagnac catre Paris-Orly, la bordul unui A321 a demonstrat ca emisiile de CO2 pot fi taiate la jumate, fata de emisiile unui zbor normal.
Asadar, zborul AF6129 a combinat pentru prima oara bio-combustibilii cu doua solutii ingenioase de management al traficului aerian: ATM (optimised air traffic management) si CDA (continuous descent aproach).
Daca despre biocombustibili cu siguranta ati mai citit, solutiile de management al traficului au rolul de a reduce cantitatea de combustibili folositi.
De exemplu, in cadrul unei proceduri bazate pe CDA, aeronava pierde inaltime treptat, evitand holding-urile sau level-flight-urile ce necesita lucrul cu motorul. Utilizarea mai putina a propulsoarelor si venirea la aterizare “planat” fac sa fie utilizat mai putin combustibil, scazand implicit emisiile de CO2.
Incoming search terms:
Mesaje asemănătoare:
- Companiile Air France şi Airbus, acuzate de omor involuntar
- Premiera Mondiala in aviatie: A zburat primul elicopter electric!
- Un Airbus A319 a ramas fara motor dupa decolare!
- Misterul prabusirii avionului Air France (zborul 447) a fost elucidat!
- Boeing 747-8 Intercontinental a zburat pentru prima oara
Tag-uri: Air France si Airbus au zburat complet "eco", Air Traffic Management, atm, avion de pasageri, bilete de avion, biocombustibili, cda, eco, featured, flight, flight level, stiri din aviatie, trafic aerian, zbor
Categorie:: News