GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Companiile Air France şi Airbus, acuzate de omor involuntar

[ 0 ] 20 martie 2011 |

Companiile aeriene Airbus şi Air France au fost puse sub acuzare pentru omor involuntar, în dosarul accidentului aerian soldat cu 228 de morţi. Pe 1 iunie 2009, un avion Airbus s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic, în timpul unui zbor între Rio de Janeiro şi Paris, tragedie în care şi-a pierdut viaţa şi o româncă, Violeta Băjenaru.Directorul Air France, Pierre Henry-Bourgeoin, a considerat acuzatiile nefondate si a protestat, in numele companiei sale, scrie publicatia britanica The Guardian.

Este vorba de zborul AF 447 operat de un Airbus 330-200 pe ruta Rio de Janeiro -Paris.

Air France a publicat pe site-ul propriu dupa accident un  comunicat de presa prin care confirma faptul ca in jurul orei 4:14 dimineata (ora Frantei ) s-a transmis un mesaj automat de avertizare legat de un incident la bordul aeronavei.

Se pare ca in urma traversarii unor turbulente avionul a fost lovit de un fulger, fapt care a provocat un scurt circuit electric. Desi nu se precizeaza in comunicat in mod expres alte surse au declarat ca sansele de a mai gasi vreun supravietuitor sunt foarte mici.

Aeronava Airbus 330-200 era in serviciul Air France din data de 18 aprilie 2005 si fusese ultima data la revizie in Aprilie 2009. Echipajul era compus din 12 persoane iar comandantul avea deja 11 000 de ore de zbor dintre care 1700 erau pe modelul A330/A340.

In ultimele minute inainte de tragedie, toate sistemele importante de la bord au cazut. Aceasta este cronologia ultimelor momente ale dramei, prezentata de Le Figaro:

Ora 05:00

Pilotul trimite un mesaj in care percizeaza ca traverseaza o zona cu puternice turbulente cauzate de nori cumulonimbus incarcati cu electricitate si vant foarte puternic.

Ora 05:10

Avionul incepe sa transmita o “rafala” de mesaje automate. Pilotul automat este deconectat. Operatiunea putea fi efectuata atat de echipaj, cat si de sistemul de securitate. In mod normal, aceasta deconectare are loc automat, in momentul in care calculatoarele detecteaza o pana grava.

In minutul care a urmat, mai multe sisteme dau mesaje de eroare. Computerul de bord trece pe energia furnizata de un generator de rezerva.

Ora 05:12

Pana la doua echipamente importante: Adiru (Air Data Inertial Reference Unit) si Isis (Integrated Standby Instruments System). Aceste aparate furnizeaza informatii esentiale despre altitudine, viteza si directie de zbor.

Ora 05:14

Mesajele indica depresurizarea totala a cabinei. In acest moment, avionul este deja in picaj.

Luand in considerare toate aceste elemente, expertii inclina sa creada ca varianta potrivit careia avionul s-ar fi dezintegrat in aer este cea adevarata.

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Airbus ataca pozitia de lider a Boeing in China
  2. Rolls-Royce şi British Airways finalizează contracte de 5 miliarde de dolari pentru motoare Trent
  3. Despre Tarom
  4. Avion prabusit in California
  5. Mai mult confort în avion din 2011

Tag-uri: , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, News

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.