GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Boeing alege motoare cu reactie de la GE pentru noua generatie de aeronave 777

[ 1 ] 28 martie 2013 |

Boeing a ales GE ca partener pe partea de motoare pentru dezvoltarea aeronavei 777 de noua generatie.

„Decizia de a lucra cu GE pe viitor reflecta cea mai buna solutie pentru programul de dezvoltare, pentru planificarea şi performanta aeronavei,” a declarat Bob Feldmann, Vice-preşedinte şi Director General al proiectului de dezvoltare a modelelor 777X din cadrul Boeing Commercial Airplanes. „Avem in vedere imbunatatiri care vor optimiza randamentul şi fiabilitatea aeronavelor actuale din seria 777 pentru mai mult de 20 de ani, iar motoarele reprezinta o parte semnificativa a acestui efort. Vrem sa asiguram clientilor noştri cea mai competitiva oferta de pe piata aeronavelor de mare capacitate cu doua culoare.”

Modelul Boeing 777 este avionul bimotor pentru distante lungi cu cel mai mare succes din lume. Cea mai noua generatie de aeronave, adica 777-300ER, modelul 777-200LR, precum şi aeronavele cargou 777, folosesc exclusiv motorul GE90-115B, care s-a impus drept cel mai puternic motor cu reactie din lume. Motorul a generat o forta de propulsare de 58.014 kg la standul de probe GE din Peebles, Ohio, in 2002. Asta inseamna mai mult decat numarul cumulat de cai-putere ai Titanicului (20.865 kg) şi ai rachetei Redstone (34.473 kg) care l-a purtat pe primul american, Alan Shepard, in cosmos. Aceasta realizare a adus motorului un loc in Cartea Recordurilor Mondiale Guiness.

Cel mai puternic motor din lume, modelul GE90 este contributia GE la avioanele de linie de mare capacitate propulsate de doua motoare cu reactie, cu ajutorul caruia modelul Boeing 777 poate parcurge fara oprire distante care nu au fost acoperite pana acum de nici un avion bimotor. Modelul GE90 este primul motor de avioane cu reactie cu paletele ventilatorului fabricate din materiale compozite.

GE90-115B ilustreaza şi un studiu al inovatiei şi proiectarii aplicate. Liniile arcuite şi eficiente ale paletelor din material compozit de carbon care formeaza elicea motorului şi absorb mii de kilograme de aer pe secunda in interiorul acestuia sunt atat de gratioase, incat Muzeul de Arta Moderna din New York le-a ales pentru colectia sa de arhitectura şi design.

GE a furnizat companiei Boeing peste 1.000 de motoare GE90. Pentru motorul GE90 de noua generatie, proiectat special pentru modelul 777X, inginerii de la GE au inceput sa lucreze la un studiu privind motoarele, denumit GE9X. „Studiul privind motoarele GE9X vizeaza imbunatatiri aduse arderii combustibilului, nivelului de zgomot şi emisii fata de actualul motor GE90-115B, pastrand totodata costuri de fiabilitate şi intretinere comparabile,” a declarat Bill Millhaem, Director General al programului GE90 in cadrul diviziei GE Aviation.

Partea centrala a motorului va contine piese fabricate dintr-un nou material revolutionar, denumit material compozit cu matrice ceramica. Materialul poate rezista la temperaturi de pana la 1.315º C, mai ridicate decat orice alt aliaj avansat. Datorita acestor inovatii, GE va putea imbunatati eficienta consumului de combustibil cu 10% fata de motoarele sale actuale, iar companiile aeriene vor putea face economii de milioane.

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , ,

Categorie:: Ultimele Stiri



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (1)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Gogu Velisaru spune:

    General Electric este lider pe piata la inovatie dar Prrat W la productie si diversitate la constructia de motoare ptr avioane.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement