GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

[ 0 ] 1 mai 2013 |

La mijlocul anilor ’90, Corrado, un entuziast al zborului, se apuca de construit un avion ultrausor, alaturi de prietenul sau Angelo. Habar nu aveau cei doi ca peste ani vor da nastere unei mici industrii, cu 20 de angajati, ce produce cateva modele de aeronave ultrausoare, un model de elicopter si UAV-uri militare.

Cam asta fac acum cei de la Alpi Aviation, a caror fabrica am avut onoarea sa o vizitez pe 29 si 30 aprilie, multumita prietenului meu Manuel Onea. Am ajuns aici gratie celor de la Blue Air, care mi-au pus la dispozitie biletele de avion.

Pentru ca organizatorii expozitiei Aero Friedrischafen “s-au sucit” in ultimul moment cu spatiul alocat fabricantului italian, micsorandu-le standul si pentru ca linia de productie ar fi trebuit oprita pe perioada targului de aviatie din Germania, Corrado si partenerii sai au hotarat ca anul acesta sa stea acasa, sa isi vada de comenzile clientilor si sa organizeze un “Open Days” cu dealerii si posesorii de aparate de zbor marca Alpi Aviation.

Doua lucruri au fost memorabile in cadrul acestei vizite: am aflat avantajele utilizarii lemnului in constructia de aeronave ultrausoare si am zburat cu doua dintre cele mai noi aeronave Pionier, mai exact Pionier 300 KITE si Pionier 400.

Despre utilizarea lemnului: am fost surprins sa aflu ca este mai fiabil si mai rezistent decat carbonul. Pentru ca un avion sa reziste la forte de 4G, structura din lemn este conceputa ca pentru a face fata la 6G, in vreme ce structura din carbon trebuie gandita pentru a face fata la forte de 9G. Un aspect interesant este selectionarea lemnului folosit de Alpi Aviation: acesta provine din arbori ce au crescut la inaltimi de peste 1.000 de metri, unde cresterea este mai lenta, datorita aerului rarefiat si presiunii scazute, rezultand o fibra lemnoasa mai compacta.

Despre cele mai noi aeronave ale companiei:

Pionier 300 KITE nu este altceva decat un 300 normal, dar cu tren fix, mult mai bun pentru zborurile de scoala. Surprinzator a fost faptul ca viteza nu a scazut cu mult. In plus, KITE vine cu un panou de bord ceva mai modern si costa cu mult mai putin: 50.000 de euro!

Ce mi-a placut mai mult a fost insa P400. Daca cineva mi-ar fi spus ca un Rotax 912 de 100 de cai putere poate ridica o aeronava cu patru oameni la bord in 300 de metri, la un vant de nici 2 metri pe secunda, zbura cu peste 230 de km pe ora, la 4.800 rpm si la un consum de 18 litri pe ora…nu l-as fi crezut! De fapt, nici pe Corrado nu l-am crezut pana nu m-a urcat in avion si mi-a demonstrat. Ca un bonus, am avut parte de o aterizare fara motor. P400 costa, din cate am inteles, in jur de 130 de mii de euro. Dar merita sa fie achizitionat, mai ales pentru pregatirea PPL, daca stam sa ne gandim la motorizarea ROTAX si la faptul ca are consumul la jumatate fata de o Cessna.

Dar gata cu vorbaria, ne pregatim pentru Open Days-ul de la Frecce Tricolori acum. Va lasam cu imagini in exclusivitate de la Alpi Aviation.

Ps: am omis faptul ca am avut onoarea sa zburam cu ambii fondatori ai Alpi Aviation, pe aerodromul Comina, unde a fost infiintata, in 1910, prima scoala de zbor din Italia.

DSC 7476 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7488 2 500x203 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Diferitele stadii de constructie a unui elicopter

DSC 7508 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

P400 in faza de constructie

DSC 7510 2 500x351 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7515 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7518 2 500x391 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Scutier Manuel Onea

DSC 7521 2 500x152 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

La Comina – terenul primei scoli de zbor din Italia

DSC 7544 2 500x297 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7551 2 500x500 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Am dat o mana de ajutor la montajul inmatricularii de Flight Test

DSC 7553 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7561 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

O parte din fabrica

DSC 7586 2 500x255 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7595 2 500x320 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Angelo, dupa zborul de proba

DSC 7606 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Pilot In Comand – Angelo. Copilot – Pilot Magazin

DSC 7611 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7613 2 500x386 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7623 2 500x227 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

DSC 7644 2 500x180 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

P400

DSC 7659 2 500x331 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Pilot In Comand – Corrado. Copilot – Pilot Magazin

DSC 7665 2 500x234 Pilot Magazin in vacanta #3 | In vizita la Alpi Aviation

Aterizand fara motor

*Pozele au fost realizate cu NIKON D7000  echipat cu NIKON 16-85mm , ambele oferite de f64.ro.

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Aerodrom, Aventură, Avioane, Editorial, Fotografii, People, Pilot Magazin, Timp liber, Turism aerian, Ultimele Stiri



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement