GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Situatia pistei inierbate a aerodromului Aurel Vlaicu. Aeroclubul Romaniei in 2011

[ 3 ] 11 martie 2011 |

Intr-o scurta vizita la Aerodromul Aurel Vlaicu, am stat de vorba cu directorul general al Aeroclubului Romaniei, George Rotaru, privind situatia creata de HG912/ 2010.

Conform  HG129/1996, Aeroclubul Romaniei a primit dreptul care se negociaza printr-un protocol incheiat anual de folosinta a unui domeniu de interes public-pista inierbata Clinceni, MaPn fiind administratorul acesteia. In momentul de fata, alti operatori in afara de Aeroclubul Romaniei nu pot sa isi desfasoare activitatea, deoarece  aerodromul nefiind certificat, operatorii privati, fie ca nu au primit nici un raspuns, fie au primit unul negativ din partea administratorului.

Ce s-a facut pentru remedierea situatiei

“In martie 2010 AR, alaturi de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii au discutat cu administratorul terenului posibilitatea incheierii unui protocol prin care sa preia o parte din drepturile de administrare, in vederea certificarii terenului de zbor, si implicit deschiderea posibilitatii oricarei aeronave cu masa pana in 5700 kg de a zbura aici. Acest lucru nu a fost finalizat insa, deoarece dreptul de administrare pe domeniul public nu se obtine decat prin hotarare de guvern.

Inainte de aparitia HG912, AR, sustinut de Ministerul Transporturilor a pornit alte demersuri in vederea preluarii terenului de zbor, pentru administrarea si certificarea acestuia.

Raspunsul din partea administratorului in acest sens inca se asteapta”, a declarat George Rotaru

Aerodromul in pericol

Daca terenul de zbor nu se certifica, nu va putea fi protejat de constructia (ilegala) de imobile care ar periclita siguranta zborului (aici vorbim de constructia de imobile in capetele pistei, in zonele de siguranta).

Aeroclubul Romaniei in 2011

S-a inceput pregatirea in cele 15 aerocluburi teritoriale a noilor grupe de piloti sportivi (planor, ulm si parasutism). Sportivii din anii trecuti de la zbor cu motor isi continua pregatirea, urmand sa fie selectati pentru lotul de acrobatie.

Participari in afara

  • Participa la Campionatul National de Parasutism din Slovacia
  • Campionatul National de Acrobatie al Ungariei

Antrenamente

  • S-au inceput antrenamentele echipei de acrobatie  “Hawks of Romania”
  • Se va forma o echipa de acrobatie cu planorul
  • Se va forma o echipa de parasutisti (care vor face cascadorii)

A.R. va participa la urmatoarele demonstratii aeriene:

  • Lacul Morii
  • Parcul Izvor
  • Etapa de Grand Prix de planor, sub egida FAI de la Brasov(1-8 mai)
  • Mitinguri aeriene pentru promovarea aviatiei sportive la  Ploiesti, Clinceni, Kogalniceanu, Drobeta TR.Severin, Tg.Mures, Brasov, Buzau, Piatra Neamt, Satu Mare, Otopeni.

In septembrie se va organiza “Cupa Tone” la aterizari la punct fix. De asemenea, se vrea organizarea unui Campionat National de Acrobatie.

Principalul obiectiv al Aeroclubului in 2011 este insa, certificarea celor 7 aerodromuri( Craiova, Pitesti, Deva, Tg.Mures, Cluj, Baia Mare, Iasi) aflate sub administrarea acestuia, pentru a impulsiona dezvoltarea infrastructurii de aviatie generala.

DSC 0049 200x300 Situatia pistei inierbate a aerodromului Aurel Vlaicu. Aeroclubul Romaniei in 2011

cladirea aerodromului este in curs de renovare

 

DSC 0057 300x200 Situatia pistei inierbate a aerodromului Aurel Vlaicu. Aeroclubul Romaniei in 2011

 

DSC 0031 300x200 Situatia pistei inierbate a aerodromului Aurel Vlaicu. Aeroclubul Romaniei in 2011au inceput antrenamentele lotului national de acrobatie

Incoming search terms:

Tag-uri: , , , , , , , , , , ,

Categorie:: Aerodrom, Aventură, Avioane, Editorial, Evenimente, Ultimele Stiri



Te pasioneaza aviatia? Iti place aceasta revista?Acum ai ocazia sa ne dai o mana de ajutor si sa ajuti la dezvoltarea ei!


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (3)

Feed RSS pentru comentarii

  1. corina spune:

    Printre altele de ce nu se scrie si de scandalul dintre rotaru si ulm-isti. Ca ulm-isti nu prea sunt lasati sa zboare,ca li se baga bete in roate etc?

  2. costel spune:

    Da,asta vrea aeroclubul romaniei sa ia bani de la cei cu ulm-uri private,bani pe care sa nu-i declare cum fac cu multe sume incasate si nedeclarate care ajung in buzunarele comandantului de la clinceni si in al lui rotaru.

  3. Mihai Caramarin spune:

    In buzunarul lui rotaru si a acolitilor lui ajung bani si din alte activitati cum ar fi,salturile in tandem,sponsorizari,licitatii etc.Trateaza aceasta institutie ca pe un SRL personal,abuzuri in functie,cheltuirea banilor publici dupa bunul lui plac.Cine ii ridica osanale este prietenul nlui cine indrazneste sa-si spuna pasurile,neregulile ce se intimpla,este persoana non-grata.Cei drept sunt putini si oricum se musamalizeaza totul.La Clinceni se incaseaza bani ilegal pe multe activitati,desi aeroclubul nu este proprietar.Sunt multi privati care si-au cheltuit banii sa-si ia un amarat de avion si nu sunt lasati sa zboare decat dupa bunul lui plac si al slugii devotate Ion Alexandru,care sa trezit comandant peste noapte,pus evident de rotaru.

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.


zbor-de-agrement