GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube
Image and video hosting by TinyPic

De la Londra la New York in 45 de minute. O idee de a calatori a lui Henri Coanda va trece zborul pe locul II la rapiditate

[ 2 ] 22 aprilie 2012 |

Un nou sistem de transport va permite oamenilor sa strabata distante foarte mari intr-un timp extrem de scurt. Va fi mai rapid, mai ieftin, mai sigur si mai silentios decat avioanele sau trenurile.

Evacuated Tube Transport (ETT) presupune deplasarea printr-un tub vidat (vacuum) a unor capsule care vor transporta pasageri.

O cabina va avea 6 locuri si va atinge incredibila viteza de 6.500 km/h. Astfel, calatorii vor ajunge de la Londra la New York in numai 45 de minute, iar de la New York in China in aproximativ 2 ore. O calatorie in jurul lumii nu va dura mai mult de 6 ore.

In ciuda acestei viteze incredibile, pasagerii nu vor fi supusi unei forte gravitationale foarte mari, asigura creatorii noului mijloc de transport.

Datorita eliminarii rezistentei create de aer, prin deplasarea cabinelor in vid, acest mijloc de transport va consuma foarte putina energie, sustin proiectantii sai. Tot ei afirma ca realizarea proiectului va fi foarte ieftina, cat un sfert din costul construirii unei sosele.

Ideea de geniu a lui Coandă

Mai întâi, s-a gândit la transportul de marfă. Ideea lui Coandă era un sistem subteran prin care să poţi trimite marfă de la Bucureşti la Constanţa, de exemplu, cu viteze care puteau ajunge la 500 de kilometri pe oră. După estimarea lui Coandă, mii de tone de mărfuri urmau să fie transportate pe un traseu de 230 de kilometri în 30-45 de minute.

“Containerele de marfă pluteau, pur şi simplu, pe o pernă de aer. Transportul lor se baza, pe diferenţa de presiune de la capetele tuburilor. Presiunea împingea marfa de la spate”, adaugă Dinea.

Invenţia, propusă în anii ’60, a fost lărgită. Coandă vedea astfel de tuburi prin care să fie transportate persoane de la Bucureşti la Ploieşti ori Braşov. Potrivit planurilor sale, călătoria ar fi durat aproximativ zece minute. În timpul vieţii savantului, proiectul a rămas pe hârtie. După 1972, s-a încercat aplicarea lui. O bază a fost înfiinţată pe Valea Teleajănului, la Măneciu. Sistemul, un pic modificat, era folosit la o carieră de piatră. Până în 1989, după aceea baza fiind abandonată, scriu cei de la realitatea.net

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. La Craiova se face o replica a avionului Coanda
  2. Festivalul “Sanselor tale” la Liceul Economic din Rosiori

Tag-uri: , , , , , , , , , ,

Categorie:: Ultimele Stiri

Image and video hosting by TinyPic


Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.

Comentarii (2)

Feed RSS pentru comentarii

  1. Adrian Nicula via Facebook spune:

    Neviabil…ganseste-te cat ar costa infrastructura dar mai ales maintenanta ei,cel putin in cazul unui traseu din UK spre USA ar trebui sa tubulatura de transport la o adancime de aproximativ 4ooo in unele puncte ale traseului. Gandeste-te ce inseamna un tub vidat pe care se exercita presiunea apei de la 1ooo,2ooo,3ooo… de metri adancime cu un gradient de o,9 bar/1o m. Gandeste ce inseamna asta,constructie,verificari periodice,intretinere… in bani.
    …iar suprafata acestei planete este acoperita in proportie covarsitoare cu apa,nu?
    Varianta lui Coanda o poti vedea functionala in hipermarketuri…se foloseste la tranaportul banilor dinspre casierii spre casieria centrala prin tuburi cu diferente de presiune. :)

  2. Zsolt Demeter spune:

    @ Adrian Nicula: Correct…
    Dealtfel, cine e Dinea? :D

    “Containerele de marfă pluteau, pur şi simplu, pe o pernă de aer. Transportul lor se baza, pe diferenţa de presiune de la capetele tuburilor. Presiunea împingea marfa de la spate”, adaugă Dinea.

    P.S. Sebi, fara nici o intentie de carcoteala: iarasi un copypaste extrem de slab si nedocumentat…

Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.