V-ati gandit vreodata de unde a aparut meseria de insotitoare de bord? Ei bine…acum 81 de ani, in cadrul unui zbor al Boeing Air Transport (BAT- United Airlines in zilele noastre)…a avut loc o premiera: O femeie participa ca insotitoare de bord in timpul unui zbor comercial.
Ellen Church, in varsta de 25 de ani detinea si licenta de zbor, pe care o obtinuse in primavara anilor ’30. Cu toate ca in acea perioada Amelia Earnheart dobora multe recorduri in aviatie, acest domeniu ramanea inca dominat de barbati. Din aceasta cauza, Ellen si-a pregatit un plan B: sa convinga directiunea BAT ca ar fi in avantajul lor sa aiba o sora medicala la bord, ea fiind calificata si in acest sens. Cum aviatia era la inceput, iar accidente si incidente aveau loc mai tot timpul, directiunea companiei a acceptat ca la bord sa se afle si o sora medicala. Pentru acest lucru, au mai fost aduse alte 7 femei, in afara de protagonista noastra.
Acest lucru a devenit mai apoi o “moda”, iar in urmatorii 3 ani toate companiile importante din U.S aveau astfel de insotitoare de bord. Trebuie mentionat faptul ca fetele erau “atent” selectionate: nu trebuiau sa fie mai inalte de 1.63 cm, mai grase de 52 kg si mai ales sa fie singure!
Daca in ziua de astazi jobul de insotitoare de bord presupune sa ai grija de siguranta pasagerilor in timpul zborului, la inceputuri se baza pe altceva: fetele trebuiau sa faca plinul aeronavei, ba chiar sa ajute pilotii sa hangareze aparatele de zbor. Totul pentru 100$ pe luna!
Ellen Church si-a vazut visul de a zbura cu ochii si a creeat o noua meserie in domeniul aviatic, insa la un an si jumatate dupa primele sale zboruri ea a fost implicata intr-un accident de masina si nu a mai putut profesa. A lucrat insa ca asistenta medicala, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, pentru Fortele Aeriene.