GetSocial
Abonare prin feed RSS Abonare prin feed email Urmează-ne pe Twitter Apasă Like pe Facebook Alătură-te grupului LinkedIn Devino prieten pe FlickrUrmează-ne pe YouTube

Luftansa testeaza “eco” timp de 6 luni

[ 0 ] 18 iulie 2011 |

Primul zbor din perioada de testare, care va opera sub numarul LH 013, a decolat vineri de la Hamburg la 11:15 cu destinatia Frankfurt. Pe durata perioadei de proba, utilizarea biocombustibilului va reduce emisiile de CO2 cu 1.500 de tone.

O aeronava  Airbus A321 va opera patru zboruri zilnice pe ruta Hamburg-Frankfurt-Hamburg, unul dintre motoare utilizand un mix de combustibil obisnuit si kerosen biosintetic. Acest tip de biocombustibil pentru motoare de avion a fost aprobat de Societatea Americana pentru Testarea Materialelor (ASTM).

(foto-Lufthansa)

Kerosenul biosintetic folosit de compania germană este derivat din biomasă pură (prin procesul de tranformare a biomasei în combustibil lichid) și conține substanțe extrase din arborele de jatropha, planta camelina și grăsimi animale. În aprovizionarea cu biocombustibil, Lufthansa se asigură că resursele provin din rezerve sustenabile și un proces de producție durabil. Furnizorii trebuie să ofere dovada durabilităţii proceselor tehnologice şi să funcționeze la standardele stipulate de Parlamentul European şi Comisia Direcţiei pentru Energie Regenerabilă. ”Lufthansa oferă garanţii asupra producției biocombustibilului folosit, acesta neaflându-se în competiție directă cu producția de alimente şi neexistând riscul distrugerii pădurilor tropicale”, a declarat dl. Franz.

Combustibilul utilizat de Lufthansa este produs de Neste Oil, o companie petrolieră din Finlanda, cu o experiență semnificativă în producerea de biocombustibil și un partener de succes al companiei germane de mulți ani.

Lufthansa estimează că valoarea totală a costurilor pentru derularea proiectului Bio-Combustibil se ridică la aproximativ 6,6 milioane euro. Ministerul German al Economiei și Tehnologiei a acordat 2,5 milioane de euro pentru finanțarea acestui proiect, care face parte dintr-un program mai amplu denumit FAIR (Future Aircraft Research),  program ce include, alături de analiza compatibilităţii biocombustibililor, şi cercetări în propulsie și tehnologii aeronautice sau proiecte de cercetare a combustibililor alternativi, precum gazul natural lichefiat (GNL).

Utilizarea kerosenului biosintetic este unul dintre cele patru elemente de bază ale strategiei dedicate protejării mediului prin care compania Lufthansa urmărește reducerea emisiilor de CO2  pe segmentul transportului aerian. Printr-o serie complexă de măsuri complementare – de exemplu, modernizarea constantă a flotei, investiții tehnologice în aparatele de zbor și motoare, măsuri operaționale de tipul curățării motoarelor sau folosirea unor materiale mai ușoare, dar și o infrastructură îmbunătățită – Lufthansa își propune să atingă obiectivele înalte de protejare a mediului incluse în strategia sa. Investițiile constante în noi tehnologii au determinat o creștere a eficienței în folosirea combustibilului cu 30% din 1991. În prezent, flota Lufthansa generează un consum mediu de 4.2 litri la 100 de pasageri / kilometru.

Incoming search terms:

Mesaje asemănătoare:

  1. Conferinţa de presă Lufthansa
  2. KLM va spune adio kerosenului clasic!
  3. Scaune mai subţiri pentru Lufthansa
  4. Zbor indoliat pentru Lufthansa
  5. Ce curse aeriene a pierdut România anul acesta
  6. Un nou concept First Class la bordul Lufthansa A380
  7. Miami a devenit noua destinaţie Lufthansa A380

Tag-uri: , , , , , , , ,

Categorie:: Avioane, News

Autorul acestui articol: Sebi. Vezi profilul complet.


Lasă un comentariu




Dacă doriți o imagine atașată acestui comentariu, obțineți un gravatar.