Cu mai mult de 43.000 de unitati vandute, Cessna 172Skyhawk este cel mai bine vandut avion cu motor cu piston din toate timpurile! Poate din cauza fiabilitatii, poate din cauza calitatilor bune pentru antrenament sau a sigurantei oferite…
Cessna 172 s-a nascut cu adevarat in anii ’60 cand, modelul a fost re-motorizat cu un Lycoming de 4 cilindri (O-320). Aceasta varianta de motorizare a propulsat 172-ul vreme de 10 ani, pana la upgrade-ul facut cu Lycoming O-300. Acesta avea cu doi cilindri mai putin, ceea ce insemna un cost redus pentru overhaul (revizie capitala), dar si un consum redus de combustibil. S-a revenit insa repede la varianta de 4 cilindri.
Din 1973, Skyhawk a primit un upgrade la capitolul aerodinamica. Profilul aripii a fost imbunatatit, avantajand avionul in cazul zborurilor la viteze mici.
O alta etapa importanta in dezvoltarea modelului a fost introducerea unui Garmin G1000 in locul indicatoarelor de bord clasice.
Ultimul model de Skyhawk, cum mai este numit, a primit si un sistem de alerta a traficului aerian.
In rest, in afara modificarilor fine de design, legendarul aparat a ramas un clasic.
Ca si performante, 172N poate zbura cu 235 km/h, in vreme ce 172R cu 246 km/h.
Cessna Skyhawk a fost introdus pe piata in 1956
In 1961, constructorul a realizat ca ar fi utila o cala de bagaje, separata de restul cockpitului si cu usita de acces. Aceasta facilitate a fost oferita de modelul Deluxe. Mai tarziu insa, datorita cererii, cala de bagaje a fost introdusa pe toate modelele
Cessna 172 este atat de fiabil incat, multe familii au transmis din generatie in generatie aparatul de zbor
Desi a ramas cam la fel din 1961 pana in prezent, cockpitul lui 172 a mai suferit mici imbunatatiri. Cea mai mare modificare efectuata asupra panoului de bord a fost in 2005, cand ceasurile de bord au fost inlocuite cu un modern Garmin G1000 “glass cockpit”